اشتاین مایر: توپ در زمین ترکیه است؛ به شروط ما عمل کند، روادید برای شهروندانش لغو می‌شود

وزیرخارجه آلمان اعلام کرد برای لغو روادید اتباع ترکیه در اروپا، این کشور باید 72 شرط اتحادیه اروپا را عملی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی وابسته به رادیو غرب آلمان موسوم به «وِ. دِ. اِر» گفت: تنها در صورتی که ترکیه به پیش شرطهای هفتاد و پنج گانه اتحادیه اروپا عمل کند، ما با سفر بدون روادید شهروندان ترکیه‌ای به اروپا موافقت خواهیم کرد. 

 فرانک والتر اشتاین مایر،  اظهار داشت: برای بی‌نیاز شدن شهروندان ترکیه‌ای به ویزای سفر به اروپا باید هفتاد و پنج پیش شرط لحاظ شود. ترکیه فرصت دارد تا ماه ژوئیه این پیش شرط‌ها را عملیاتی کند. هفتاد شرط را می‌توان به راحتی عملی کرد. اما انجام مابقی شروط، کار سخت و دشواری است. چون باید دید که به طور مثال ترکیه چه نوع آمادگی برای همکاری در زمینه مقابله با تروریسم در این کشور و نیز آزادی روزنامه نگاران و خبرنگاران دارد. 

وی در ادامه گفت: الان توپ در زمین ترکیه است. چون چنانچه ترکیه بتواند به تعهدات خودش در این زمینه عمل کند ما نیز به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و موضوع لغو کردن ویزا برای سفر شهروندان ترکیه به اروپا را به جریان خواهیم انداخت. 

وزیر خارجه آلمان در مورد خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: اگر انگلیس بخواهد اتحادیه اروپا را ترک کند ما مرز جدیدی میان دو کشور ایرلند و ایرلند شمالی خواهیم داشت. در این صورت این ظرفیت به وجود خواهد آمد که مناقشه‌ای دوباره مشتعل شود. بنابراین اگر زمانی انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، این یکی از محرکه‌ها و حربه‌های ماست که از آن استفاده خواهیم کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار