اد رویس: مواضع اوباما در مورد تحریم های ایران دو گانه است

رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد گفتار دولت آمریکا با رفتارش در قبال تحریم های ایران سازگاری ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا؛ اد رویس رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا در جلسه استماع این کمیته با عنوان «تروریسم موشک و فساد، ریسک های تعامل اقتصادی با ایران» مدعی شد گفتار دولت آمریکا با رفتارش درباره تحریم های ایران سازگاری ندارد.

رویس گفت: زمانی که دولت اوباما در کنار دمکرات های سنا تلاش کرد تا توافق با ایران را نجات بدهد، وعده هایی داده شد. عمده ترین وعده ای که کاخ سفید مطرح کرده بود این بود که تحریم ها علیه ایران درباره حقوق بشر و موشک های بالستیک همچنان به صورت کامل اجرا خواهند شد.

وی افزود: همانطور که خیلی ها نیز به یاد دارند، لو، وزیر خزانه داری با قاطعیت گفت که بانک های ایرانی قادر به استفاده از دلار آمریکا در نیویورک نخواهند بود، نمی توانند رابطه مالی با نهادهای اقتصادی آمریکا داشته باشند یا وارد توافقات فایننسی یا هماهنگی هایی با بانک های آمریکا شوند. وی شهادت داد و من از وی نقل می کنم که «ایران به دیگر سخن، همچنان از دسترسی به بزرگترین بازار مالی و تجاری منع خواهد شد.»

رویس ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم که گفتار دولت با عملکردش همخوانی نداشت. در سایه گفتار ضعیف قطعنامه شورای امنیت در رابطه با موشک های بالستیک که دولت با آن موافقت کرد واکنش دولت به اقدامات تحریک کننده ایران ناچیز بود و از زمان شروع مذاکرات فقط یک ایرانی در رابطه با نقض حقوق بشر تحریم شد.

وی اضافه کرد: در واقع، یک مقام بلند پایه وزارت خزانه داری به صورت علنی مدعی شد که هیچ کدام از تحریم های هسته ای نمی تواند باعث تضعیف توافق با ایران شود، این برخلاف چیزی است که به این کمیته گفته شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار