کرمان؛

دولت بدهی های سنگینی دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت بیش از اندازه حجیم شده و 5 برابر روال معمول در جهان ، نیروی انسانی دارد و در کتار آن بسیار بدهکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن جلال پور در آئین اختتامیه دهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران در دانشگاه صنعتی ماهان افزود: دولت در سالهای گذشته بطور مستمر بزرگتر و کندتر شده است و در کنار حجم سنگین اداری خود ، بدهکاری های سنگینی هم دارد .

وی تصریح کرد: دولت تقریباٌ 560 هزار میلیارد تومان به بخشهای خصوصی و حتی شرکتهای دولتی بدهکار است ، 400هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه کاره دارد و باید 180هزار میلیارد تومان هزینه جاری خود را هم تامین کند. رئیس اتاق بازرگانی همچنین گفت: در بخش کشاورزی نارسائیهای اساسی داریم ؛ میزان استحصال آب، به کار گرفتن نیرو ، محصول برداشت شده ودرآمد حاصله هیچ تناسبی باهم ندارند.

جلال پور توضیح داد در سالهای گذشته به طور متوسط بیش از 3 برابر میزان متوسط جهانی برای برداشت محصول آب مصرف کردیم، بیش از 4 برابر متوسط جهانی نیروی انسانی بکار بردیم و همان مقدار تولید را داشته ایم یعنی نسبت تولید بخش کشاورزی ما به تولید دنیا یک به دوازده است که این شرایط خوبی برای ما نیست.
رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: دوران سخت تحریمها باعث شد نگاهی به داخل و اقتصاد خود بیندازیم و متوجه شویم اقتصاد ایران، پایدار و مستحکم نیست و چاره ای نداریم جز آنکه مسیر حرکت خود را تصحیح کنیم .

دهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران، به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی ماهان برگزار شد.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدهی ، دولت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار