عارفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

راه ورود جوانان به اشتغال باز می شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی، راه ورود جوانان به اشتغال باز می شود.

فرج الله عارفی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان فراهم کردن مسیرهای شغلی برای جوانانی است که از بیکاری رنج می برند. و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم درصد بیکاران جامعه را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای حمایت از جوانان است، تصریح کرد: در سالهای اخیر بحث نبود شغل به معضل و کابوس جدی برای جوانان تبدیل شد که از این پس با اجرای طرح ممنوعیت بکار گیری از بازنشستگان، جوانترها در نهاد های مختلف جایگزین بازنشستگان می شوند.

عارفی با اشاره به اینکه تنها راه نجات جوانان از معضل بیکاری ایجاد اشتغال است، گفت: اجرای طرح ممنوعیت بکار گیری از بازنشستگان، کمک شایانی را در حل مشکل بیکاری خواهد کرد چرا که با خالی شدن تمامی دستگاه ها از افراد بازنشسته، دستگاه های مختلف، به تعداد قابل توجهی از نیرو برای جذب نیازمند می شوند.

گفتنی است، که فرزندان شهدا ، جانبازان 70 درصد و بالاتر، نیروهای مسلح ، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه ناشی از اصل 110 قانون اساسی مشمول طرح ممنوعیت بکارگیری نمی شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
هنوز هیچی نشده حق التدریس 95 از بین بازنشستگان اعلام شده !
کجاش ممنوع شده !!!!!!!
آخرین اخبار