هماهنگی دستگاه های اجرایی برای رونق بازار مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف از برگزاری جلسات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی با معاون اول رییس جمهوری، هماهنگ‌سازی تصمیم‌گیری‌ها در خصوص رونق بخش مسکن است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان درباره جلسات نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت اقتصاد با معاون اول رییس‌جمهوری اظهار کرد: دولت مصمم است تا تلاش بخش‌های مختلف درون قوه مجریه که می‌توانند در رونق بخش مسکن اثرگذار باشند را هماهنگ کند تا دستور اکید رییس جمهوری برای خروج مسکن از رکود اجرایی شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون ابزارهای مالی گوناگونی در مذاکرات متعدد با بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار، بانک‌های عامل و سازمان بورس طراحی و عملیاتی شده است تا این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در طراحی این ابزارها در جلسات مذکور به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم و امکان اجرای آنها مهیا شده است، گفت: هم‌اکنون در موقعیتی قرار داریم که لازم است برای پروژه‌های مختلف طراحی‌شده بتوانیم در بخش‌هایی چون تخصیص زمین، مسکن روستاییان، مسکن حمایتی اقشار ضعیف و دهک‌های یک و دو و همچنین تقویت طرف عرضه و تقاضای مسکن (ساخت و خرید) تصمیم‌های مشخصی گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه لازم است همه این تصمیمات با یکدیگر هماهنگ شوند، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جلسات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی با معاون اول رییس‌جمهوری، هماهنگ‌سازی این تصمیم‌گیری‌هاست تا از طریق، به یک همسویی و سینرژی درون دولت برای کمک به خروج سریع‌تر مسکن از رکود منجر شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری در جلسه رونق بخش مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر بر اهتمام جدی دولت برای راه‌اندازی بخش مسکن تاکید کرد و با بیان اینکه رونق بخش مسکن منجر به رونق رشته‌های مختلف صنعتی خواهد شد، از وزارت راه و شهرسازی خواست برنامه‌ریزی و پیگیری لازم برای ایجاد تحرک در بخش مسکن را  با جدیت بیش از پیش انجام دهد.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی و نیرو، مشاور اقتصادی رییس جمهور و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی در خصوص طرح جامع بخش مسکن کشور و اقدام‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و بخش تامین زمین برای سال ۹۵ ارائه کرد.

در این نشست همچنین موضوع بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و نیز تکمیل زیربنا و روبنای واحدهای مسکن مهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار