طنز پردازان به سراغ سوژه‌های دم دستی نروند

طنزهایی كه در فضای نشر جامعه و به صورت مكتوب منتشر می شود، به ویژه آثار سوره مهر، طنزهای پاكیزه ای هستند و با هر دستاویزی اقدام به خنداندن مخاطب نمی كنند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهرداد صدقی نویسنده و طنزپرداز كشور با بیان این كه طنزپردازان آثار خوبی عرضه كرده اند، گفت: اكثر طنزپردازان آثار چاپ اولی خوبی به نمایشگاه عرضه كرده اند.

وی ادامه داد: انتشارات سوره مهر در زمینه آثار طنز همانطور كه تاكنون سرمایه گذاری كرده، همچنان هم به این سرمایه گذاری ادامه دهد. چرا كه تا امروز آثار بسیار خوبی را به بازار نشر طنز كشور عرضه كرده است.

این نویسنده با تاكید بر این كه حیف است آثار سوره مهر برای مخاطب شناخته شده نباشد، عنوان كرد: طنزهایی كه در فضای نشر جامعه و به صورت مكتوب منتشر می شود، به ویژه آثار سوره مهر، طنزهای پاكیزه ای هستند و با هر دستاویزی اقدام به خنداندن مخاطب نمی كنند. این پاكیزگی زبان و بیان را به نسبت آثاری كه در فضای مجازی عرضه می شود و حتی آثاری كه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عرضه شده در آثار مكتوب می بینیم.

صدیقی همچنین درباره تفاوت ماندگاری در اثر ژورنالیستی و غیر ژورنالیستی گفت: آثار ژورنالیستی تابع شرایط روز است و تاریخ مصرف دارد اما در عین حال می شود آثار ژورنالیستی برای مطبوعات و رسانه ها نوشت كه همچنان تازگی و طراوت شان را در طول زمان حفظ كنند. طنز پردازان به سراغ سوژه های دم دستی نروند، مخاطب از این گونه سوژه ها استقبال می كند، اما در مطبوعات ماندگار نخواهد بود و می شود با رویكرد خوب ،همان داستان ها را منتشر كرد.

صدقی همچنین درباره كتاب «آب نبات هل دار» خود گفت: در نگارش این كتاب نقشه راه من این بود كه مخاطب با خواندن اثر  درهر زمانی بتواند از آن بهره ببرد و خیلی از شوخی هایی كه می توانست نزدیك به شوخی های روز باشد را قربانی كردم تا اثر طراوت خود را از دست ندهد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.