همزمان با تنش های سیاسی در عراق؛

همایش بعثی ها در فرانسه/ پاریس: مسئولیتی در قبال این همایش نداریم

همایش بازماندگان حزب بعث اواخر ماه جاری در پاریس برگزار می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه الحیات، نمایندگان مردم عراق در پارلمان تلاش می کنند تا از برگزاری همایش بازمانده های سران حزب منحل بعث که قرار است اواخر ماه جاری در پاریس برگزار شود، جلوگیری کنند.

بر این اساس، سران سابق حزب بعث عراق پیشتر هم قصد برگزاری این همایش را داشتند که به دلیل مهیا نشدن مقدمات و تاخیر در صدور ویزای تعدادی از آنها این اتفاق نیفتاد.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان عراق از وزارت خارجه این کشور خواستند تلاش خود را برای جلوگیری از برگزاری همایش بعثی ها در پاریس افزایش دهد.

موفق الربیعی یکی از نمایندگان عراقی در این باره گفت بحرانی سیاسی باعث شده احزاب و فراکسیون های سیاسی حتی نیروهای سنی و کرد هم دچار چنددستگی شوند که همین موضوع روی پارلمان و دولت تاثیر نامطلوب داشته و باعث شده است حزب بعث و برخی نیروهای منطقه ای برای بازگشتن به عرصۀ قدرت اقدام به برگزاری همایش کنند.

وی تاکید کرد: وزارت خارجه باید هرچه سریع تر از فرانسه بخواهد مانع برگزاری این همایش به عنوان تجمع حامی تروریسم در عراق شود.

منابع فرانسوی در این باره تاکید کردند در صورت برگزاری همایش، این کشور هیچ مسؤولیتی در قبال آن نمی پذیرد.

سلیم شوقی، دیگر نماینده عراقی نیز درباره اقدامات خصمانه که با هماهنگی منطقه ای و از زمان خشونت آمیز شدن تظاهرات و حمله به پارلمان صورت می گیرد هشدار داد.

گفتنی است حزب بعث بعد از کودتای سال 1968 در عراق به قدرت رسید و با رسیدن صدام به ریاست، قدرت آن بیشتر شد. حکومت مشت آهنین صدام تا سال 2003 و اشغال عراق به دست آمریکا ادامه داشت و انحلال این حزب و ممنوعیت فعالیت آن جزو اولین رویدادهای بعد از سرنگونی صدام بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدالعنت کنه فرانسه رو اگر شعور داشتند این داعشی هارو میدان نمیدادن همایش بگیرند
آخرین اخبار