وزارت خزانه‌داری آمریکا رئیس پارلمان لیبی را تحریم کرد

رئیس پارلمان دولت به رسمیت شناخته شده لیبی در سطح بین‌المللی به اتهام مانع‌تراشی در روند پیشرفت سیاسی این کشور از سوی آمریکا تحریم شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا رئیس پارلمان لیبی را تحریم کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا تحریمهایی را علیه «عقیله صالح،» رئیس پارلمان به رسمیت شناخته شده بین المللی مستقر در طبرق (شرق لیبی)، اعمال کرد. 

برخی مسئولان آمریکایی گفتند این تحریمها به علت مانع تراشی در روند تشکیل دولت وفاق ملی مورد حمایت سازمان ملل متحد علیه وی اعمال شده است. 

«جان اسمیت،» معاون مدیر دفتر نظارت بر داراییهای خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا، گفت: «او مسئول مانع تراشی در پیشرفت سیاسی در لیبی است. تصمیم امروز پیام روشنی دارد در خصوص اینکه دولت آمریکا به اقدام ضد کسانی که صلح و امنیت و ثبات در لیبی را از بین می برند ادامه خواهد داد.»

اسمیت افزود :« این اقدام وزارت خزانه داری به این معناست که همه داراییهای صالح در آمریکا یا تحت کنترل آمریکاییها مسدود شده است.»

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است صالح بارها در روند رأی گیری در مجلس نمایندگان لیبی برای حمایت از انتقال سیاسی در این کشور مانع تراشی کرده است. 

هدف از تشکیل دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل متحد قرار دارد این است که دو دولت موازی که درحال حاضر در لیبی بر سر قدرت درگیر هستند، جای خود را به دولت جدید بدهند. 

اتحادیه اروپا نیز آوریل گذشته (31 روز منتهی به 12 اردیبهشت 94) اقدامی مشابه را علیه صالح انجام داده بود. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار