همدان؛

ساماندهی کودکان کار، متکدیان، معتادان و زنان فاقد سرپناه در همدان

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: این سازمان امسال طرح ساماندهی کودکان کار، متکدیان، معتادان و زنان فاقد سرپرست اجرا می کند.

ساماندهی کودکان کار، متکدیان، معتادان و زنان فاقد سرپناه در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛اکبر سوری با اشاره به اینکه براسا س قانون ،شهرداری ها ملزم به شناسایی افراد کارتن خواب و معرفی آنها به سازمان بهزیستی است افزود: بهزیستی همدان با راه اندازی تیم های متشکل از روانشناس و مددکار وگشت زنی در شهر اقدام به شناسایی وساماندهی افراد کارتن خواب کرده است.


وی ادامه داد: بهزیستی همدان با درک مشکلات افراد بد سرپرست و بی سرپرست و کودکان کار همچنین خطرسوء استفاده  احتمالی  از آنها اقدام به جمع آوری این افراد وبررسی مشکلات و معضلات آنان کرده است.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه  321 نفر از کودکان کار و خیابانی سال گذشته توسط بهزیستی همدان شناسایی و ساماندهی شدند،افزود: بیشتر کودکان خیابانی صاحب خانواده بودند که تحویل خانواده هایشان شدند هر چند برخی از کودکان کار در خانواده های درگیر با مشکل مادی، اعتیاد و طلاق زندگی می کردند.

سوری تصریح کرد: خانواده های درگیر با مشکلات مادی یا معضلاتی همچون طلاق و اعتیاد به سازمانهای حمایتی معرفی می شوند و برخی افراد بی سرپرست و بدسرپرست نیز با حکم مقام قضایی در مجموعه بهزیستی پناه داده شدند.

مدیر کل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه  معتادان و متکدیان نیز به مرجع مورد نظر معرفی شده و زنان و دختران در سرپناه شبانه زنان معتاد کارتن خواب و بی خانمان (شلتر) نگهداری و از معضل کارتن خوابی رها شدند، ادامه داد: برخی از کارتن خوابهای شناسایی شده توسط تیمهای بهزیستی ، سالمندان و معلولان بی نام و نشان هستند که این افراد مرکز بهزیستی ساماندهی شده اند.

وی گفت: برخی کارتن خوابها بی سرپرست، بدسرپرست، زن، کودک خیابانی و معتاد نیستند که این افراد باید با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی بعنوان مزاحمان مردم جمع آوری شوند.

گفتنی است  بیش از 15 هزار و 800 نفر زیر پوشش بهزیستی استان همدان قرار دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار