سرازیر شدن سیلاب ها در بدخشان جان 6 تن را گرفت

احمد نوید فروتن سخنگوی ولایت بدخشان، به پژواک گفت که باران شدید، از چند روز بدینسو در ١١ ولسوالى بدخشان جریان دارد، که سبب سرازیرشدن سیلاب ها شده است .

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،احمد نوید فروتن سخنگوی ولایت بدخشان، به پژواک گفت که باران شدید، از چند روز بدینسو در ١١ ولسوالى بدخشان جریان دارد، که سبب سرازیرشدن سیلاب ها شده است .

وى علاوه کردکه در اثر باران هاى شدید و جاری شدن سیلاب ها، سه تن در ولسوالی کشکان، یکتن در ولسوالی تکاب و دو تن دیگر در ولسوالى هاى شهدا و ارغن این ولایت، جان باخته اند.

به گفته فروتن؛ در این سیلاب ها، بیش از یکهزار منزل مسکونی در ولسوالی پیشکان، ۵۸ منزل در ولسوالی شهدا، ٢٩منزل در در ولسوالی ارغنج  خواه، ١١ منزل در ولسوالی یاوان و ده ها منزل دیگر در ولسوالى هاى تکاب، بهارک، شغنان، تکی، نسی، مایمی، زیباک و راغستان تخریب گردیده است.

سخنگوی ولایت بدخشان گفت که دست کم هزار جریب زمین زراعتی، باغ ها وده ها کیلومتر سرک نیز تخریب و صدها راس مواشی دراین سیلاب ها  تلف شده است.

وى افزود که رقم خسارات و تلفات، احتمالا بیشتراز این باشد و یک کمیسیون به ریاست والی بدخشان، به منظور کمک رسانى به آسیب دیدگان  ایجاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، سیلاب ، بدخشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار