آیا قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد؟

همه ساله افزایش تقاضا تاثیر قابل توجهی بر روی قیمت بلیط هواپیما می‌گذارد، اما وضعیت قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی برای بسیاری ز مسافران پس از تصویب قانون آزادسازی نرخ بلیط هواپیما هنوز مشخص و روشن نیست و مسافران، به ویژه مسافران پر سفر بدنبال جواب روشنی برای این موضوع هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش میزان سفرهای هوایی در سال گذشته، همچنان برای بسیاری از مسافران خطوط هویی این سوال باقی است که آیا قیمت بلیط هواپیما در سال جاری افزایش می‌یابد یا خیر.

همه ساله افزایش تقاضا تاثیر قابل توجهی بر روی قیمت بلیط هواپیما می‌گذارد، اما وضعیت قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی برای بسیاری ز مسافران پس از تصویب قانون آزادسازی نرخ بلیط هواپیما هنوز مشخص و روشن نیست و مسافران، به ویژه مسافران پر سفر بدنبال جواب روشنی برای این موضوع هستند.

پژوهشگر اقتصادی و معاون سابق سازمان ملی بهره‌وری ایران با پیش‌بینی از روند قیمت بلیط هواپیما پس از جریان آزادسازی گفت: بهبود و گسترش کمی و کیفی زیرساخت‌های ناوگان هوایی، مستلزم سرمایه‌گذاری‌های کلان است.

 

حمید آذرمند با بیان اینکه میانگین پروازهای هفتگی ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بسیار کمتر و فاصله‌ی زیادی دارد، اظهار داشت: کیفیت حمل‌ونقل هوایی ایران هم اکنون در جایگاه مطلوبی در صنعت هوایی جهان نیست و با درنظر داشتن تعداد کل پروازها نسبت به جمعیت، قطر 32 برابر، امارات 19 برابر و ترکیه 4 برابر ایران پرواز دارند.

با این حال، طبق آمار منتشر شده از شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور، تعداد پروازهای خارجی همه‌ساله با رشد همراه بوده است و پروازهای داخلی انجام شده نیز در سال گذشته، نسبت به مدت مشابه سال قبل خود، نزدیک به 7 درصد رشد داشته است.

آذرمند در ادامه با اشاره به این موضوع که با توسعه‌ی ناوگان هوایی، بسیاری از مشکلات کیفی برطرف خواهد شد، در ارتباط با افزرایش یا کاهش قیمت بلیط هواپیما افزود: با تحویل تعدادی از هواپیماهای ایرباس در سال جاری، بدنبال امضای قرارداد خرید 118 فروند هواپیما با این شرکت اروپایی، و صدور مجوز فعالیت برای چند ایرلاین جدید، شرایط کیفی ناوگان هوایی بهبود می‌یابد و انتظار می‌رود قیمت بلیط هواپیما در این پروازها با روند افزایشی مواجه نباشد.

وی با بیان این موضوع، در ادامه اذعان داشت: عوامل متعددی در تعیین نرخ نهایی بلیط پرواز تاثیرگذار خواهند بود و بسته به شرایطی همچون فصل سفر و کیفیت خدمات پرواز، ممکن است گاهی شاهد افزایش تدریجی نرخ نیز باشیم.

معاون سابق سازمان ملی بهره‌وری ایران در پایان، با ذکر این نکته که آزادسازی نرخ بلیط هواپیما، گام نخست توسعه‌ی ناوگان هوایی به شمار می‌رود، گفت: اقدام دولت برای امضای قرارداد خرید 118 فروند ایرباس، اقدام موثری در راستای بهبود خدمات سفرهای هوایی بود.

با افزوده شدن هواپیماهای تازه خریداری شده‌ی ایرباس به ناوگان هوایی ایران، مسافرانی که کیفیت پرواز برای‌شان اهمیت دارد، می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های معتبر خرید بلیط هواپیما، نسبت به خرید بلیط پرواز مورد نظرشان اقدام کنند.



آیا قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد؟


شاید کیفیت پرواز برای مسافرانی که در طول سال، سفرهای زیادی به دلایلی کاری دارند بیشتر حائز اهمیت باشد و به دلیل اینکه زمان زیادی را در پرواز سپری می‌کنند ترجیح دهند با هواپیمایی سفر کنند که کیفیت بالاتری داشته باشد.

یکی از بهترین مراکزی که این دسته از مسافران می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما به آن مراجعه کنند، سامانه‌ی خرید اینترنتی علی بابا دات آی آر است. مسافران می‌توانند در علی‌بابا بلیط پرواز خود را از بهترین و معتبرترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی تهیه کنند و برای سفرهای کاری خود آماده شوند.

بسیاری از مسافرانی که سفرهای زیادی در طول سال دارند، ممکن است گاهی مجبور به لغو یا تغییر تاریخ پرواز خود شوند، بنابراین برای‌شان امکان استرداد یا جابجایی پرواز بسیار اهیت دارد. از این رو، سامانه‌ی علی‌بابا تنها سامانه‌ی خرید اینترنتی بلیط است که امکان استرداد آنلاین و بازگشت آنی وجه بلیط را برای مسافران فراهم کرده و مانند سایر سایت‌ها، بازگشت وجه را با تاخیری چند ساعته یا حتی چند روزه انجام نمی‌دهد و مسافر در لحظه، هزینه‌ی بلیط کنسل شده‌ی خود را در حساب بانکی‌اش دریافت می‌کند.

در سایت www.alibaba.ir امکان خرید بلیط چارتر، از معتبرترین چارترکننده‌ها نیز وجود دارد و تنها با صرف زمانی کمتر از 2 دقیقه، می‌توانید بلیط خود را بصورت اینترنتی خرید کنید و در همین سایت، هتل خود را رزرو کنید.


منبع : pr
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار