مهم ترین اخبار اقتصادی بیست و پنجم اردیبهشت ماه؛

ادامه روند روابط تجاری ایران و هند در پسا‌برجام/ گلایه های دامداران از مسئولان/گسترش همکاری‌های ایران و تونس در صنعت برق

بصره، دروازه ورود به بازار عراق و ابلاغ آیین نامه کشت فراسرزمینی از سوی معاون اول رئیس جمهور از مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز بود.

ادامه روند روابط تجاری ایران و هند در پسا‌برجام/ گلایه های دامداران از مسئولان/گسترش همکاری‌های ایران و تونس در صنعت برقبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است: 


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در میان معاملات با رشد 158.42واحدی به عدد 76 هزار و 141 واحد رسید.
بهای رسمی دلار افزایش و نرخ یورو و پوند کاهش یافت.
رئیس اتاق بازرگانی گفت: در دوران تحریم هند جزو کشورهایی بود که روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران قطع نکرد و اقتصاد دو کشور می تواند مکمل یکدیگر باشند.
سکه طرح قدیم به قیمت یک میلیون و 28 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با رشد 155.99 واحدی به عدد 76 هزار و 138 واحد رسید.
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه مدیریت صنعتی معجونی از مدیریت‌های مختلف است گفت: فارغ التحصیلان کشور بایستی کارآفرین باشند نه جویای کار، متاسفانه فارغ التحصیلان ما خود را آماده کار نمی‌کنند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: پس از اجرایی شدن برجام، خودروسازان با امضای قراردادها با شرکت‌های خارجی، ساختارهای مالی‌شان را تغییر دادند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: نبود حمایت‌ها و پشتوانه‌های لازم موجب ناتوانی جذب سرمایه‌های خارجی توسط بخش خصوصی شده است.
کارشناسان معتقدند تقویت سیستم مدیریتی بنگاه های داخلی و هدایت منابع مالی بانک ها به سمت تولید به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند.
دامداران مدتهاست که به دلیل توقف پرداخت یارانه شیرخام از سوی دولت شرایط سختی را می گذرانند.


در بین اجناسی که لوکس سوارها به آن علاقه دارند ساعت‌های خاص با قطعات مینیاتوری جایگاه ویژه ای دارد؛ که گاهی بهایش چنان بالاست که با قیمت یک خودرو برابری می کند.
رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در عراق گفت: بصره دروازه ورود کالا به بازار عراق است اما متاسفانه تاجران ایرانی از این بازار غفلت کرده و حضور قدرتمندی در بصره ندارند.
معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه کشت فراسرزمینی را که به تصویب هیئت وزیران رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با کاهش0.25 سنت به قیمت 46.24دلار به ازای هر بشکه معامله شد.
مدیرکل اتحادیه فرش دستباف روستایی گفت: سیاست توانمند اقتصاد مقاومتی در کنار برجام موجب ارز‌آوری، افزایش صادرات و تولید اشتغال می‌شود.
شصت‌وسومین مرحله پرداخت یارانه‌ نقدی فرداشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ارتباط بدون واسطه بین شرکت‌های ایرانی و ژاپنی باید برقرار شود و ما نقش حمایتی در این زمینه داریم.
قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: به دنبال ارتقای سطح خدمات و انتقال تکنولوژی‌های جدید هستیم و همکاری با شرکت‌های ژاپنی می‌تواند این هدف را برای ما مهیا کند.
وزیر انرژی کشورمان در دیدار با وزیر انرژی و معادن کشور تونس به بررسی محورهای توسعه همکاری دو کشور پرداختند.
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی در ایران یکی از اولویت‌های دولت حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مجوز بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور انجام شده است.
براساس داده های هواشناسی، طی امروز و روز آینده در برخی از نقاط کشور شاهد بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

انتهای پیام/




















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار