وزیر امورخارجه سابق آمریکا: بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا نتیجه مداخله آمریکاست

"جیمز بیکر" تصریح کرد بی‌ثباتی در سراسر منطقه غرب آسیا تاحدی به سبب مداخله‌ آمریکا برای براندازی سران این منطقه است.

وزیر امورخارجه سابق آمریکا: بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا نتیجه مداخله آمریکاست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "جیمز بیکر،" وزیر امورخارجه سابق آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی این کشور تصریح کرد  بی ثباتی در حکومت های سراسر منطقه غرب آسیا تاحدی به سبب مداخله های آمریکا برای براندازی سران این منطقه است.

اسپوتنیک گزارش داد: بیکر که از سال هزار و نهصد و هشتاد و نه تا هزار و نهصد و نود و دو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا خدمت کرده است، گفت آمریکا درباره کشورهای لیبی، مصر و عراق نباید خیلی سریع وارد عمل شود و درصدد رهایی از شر سران این کشورها برمی آمد که در هزار درصد از موارد با آنها موافق نیست.

بیکر به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «دولت های شکست خورده در این مناطق نتیجه مداخله ما در آنجا و تاحدی برهم زدن این نظم است چون ما کسانی را که درمسند قدرت بودند دوست نداریم.»

آمریکا در دو دهه گذشته با اقدام نظامی دولت عراق را برانداخت و با متحدان اروپایی اش برای برکناری "معمر قذافی" رهبر سابق لیبی همکاری کرد. بخش های قابل توجهی از این کشورها در سال های اخیر غیرقابل کنترل شده اند و این مناطق به مامنی برای حضور تروریست ها تبدیل شده است. آمریکا همچنین از حمایت از متحد قدیمی اش "حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق مصر در سال دو هزار و یازده خودداری کرد که این امر به روی کار آمدن گروه اخوان المسلمین منتهی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار