آمریکا و مکزیک به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی 2026

کشورهای امریکا و مکزیک در اندیشه برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2026 به طور مشترکند.

آمریکا و مکزیک به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی 2026

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفتگوهای اولیه مسئولان فوتبال دو کشور امریکا و مکزیک این هفته در مکزیکوسیتی، محل برگزاری کنگره فیفا صورت گرفت.

جان موتا، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال امریکا اعلام کرد: ما با همتایان مکزیکی خود گفت و گو کرده ایم و از ایده برگزاری مسابقات جام جهانی به طور مشترک نیز استقبال می کنیم.راین پیشنهاد برای فوتبال هر دو کشور حرکتی مثبت قلمداد می شود و طرحی بسیار هیجان انگیز برای فیفا خواهد بود.رما قصد داریم یک برنامه زمانی برای گفتگوهای بیشتر تنظیم کنیم اما هر اتفاقی که رخ دهد، پیشنهاد خود را برای میزبانی جام جهانی ارائه خواهیم کرد؛ چه میزبانی مشترک، چه غیرمشترک و در ایالات متحده آمریکا. 

دسیو دماریا رییس فدراسیون فوتبال مکزیک نیز اعلام کرد که در دیداری اختصاصی با جیانی اینفانتینو درباره برگزاری جام جهانی به صورت مشترک، گفت و گو و رئیس فیفا هم پشتیبانی خود را از این طرح اعلام کرده است.

آخرین باری که جام جهانی فوتبال به میزبانی دو کشور برگزار شد، به سال 2002 بازمی گردد که در آن دوره  ژاپن و کره جنوبی به صورت مشترک میزبان مسابقات بودند.

ایالات متحده آمریکا یک بار سال 1994 و مکزیک 2 بار در سال‌های 1970 و 1986 میزبانی جام جهانی فوتبال را تجربه کرده‌اند. 

از سال 2002 تاکنون، فیفا امتیاز میزبانی مشترک جام جهانی را واگذار نکرده است. تصمیم پایانی برای تعیین میزبان جام جهانی 2026، چهار سال دیگر اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار