ایران باز هم حریف فرانسه نشد / ضعف‌‌های قدیمی همچنان پابرجاست

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار دوستانه مقابل فرانسه همچون دیدار نخست با این تیم، متحمل شکست شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران که به منظور برپایی اردویی تدارکاتی این روزها در کشور فرانسه به سر می‌برد، از ساعت 20 و 30 به وقت تهران در سالن هارنس به مصاف تیم ملی فرانسه رفت تا دومین دیدار دوستانه با تیم ملی این کشور را برگزار کند.

ملی‌پوشان والیبال ایران که شب گذشته با حساب سه بر یک مغلوب فرانسه شده بودند ، در دیدار امشب هم با نتیجه 3 بر صفر متحمل شکست شدند تا با قبول دو باخت پیاپی در فرانسه این کشور را به مقصد ترک کنند.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این دیدار آغاز خوبی داشت. سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، امیر غفور و فرهاد ظریف شش بازیکن منتخب لوزانو برای آغاز این دیدار بودند. و تیم در ابتدا پایاپای پیش می‌رفتند اما از اواسط این ست به بعد فرانسوی‌ها بر بازی مسلط تر شدند.

 امیر غفور پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران در این ست درخشش خوبی داشت با این حال در این ست فرانسوی‌ها با حساب 25 بر 20 به برتری رسیدند. 

در ست دوم بازیکنان ایران در ابتدا تلاش کردند از حریف خود پیش بیفتند. سید محمد موسوی با چند دفاع عالی و مجتبی میرزاجانپور با اسپک های بی نقض چند امتیاز برای ایران به ارمغان آوردند. دو تیم تا امتیاز 16 مساوی پیش رفتند اما پس از امتیاز 16 فرانسوی‌ها با اتکا به دفاع خوب و سرویس های دقیق از ایران پیش افتاد. لوزانو از اواسط این ست مرندی را به جای ظریف به میدان فرستاد.

 تیم ملی والیبال ایران در اواخر این ست در دریافت و توپ های برگشتی ضعف داشت. همچنین در برخی از حملات فرانسوی‌ها دفاع مناسب از سوی مدافعان روی تور  ایران انجام نمی‌شد. ملی‌پوشان فرانسه این ست را هم با حساب 25 بر 19 به سود خود تمام کردند.

فرانسوی‌ها در ست سوم آغاز بهتری داشتند. تیم ملی ایران هم با برخی تغییرات به میدان رفت. مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد و حمزه زرینی به جای میرزاجانپور به میدان رفت. عادل غلامی هم در این ست جای خود را به مصطفی شریفات داد. تعویض های لوزانو روند بازی را چندان تغییر نداد و تیم ملی والیبال ایران این ست را هم با نتیجه 25 بر 21 به فرانسه واگذار کرد تا در این دیدار با حساب سه بر صفر مغلوب شود.

ملی‌پوشان والیبال ایران و فرانسه خود را آماده حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک می‌کنند، رقابت‌هایی که در کشور  ژاپن و از پانزده روز دیگر آغاز خواهد شد. گفتنی است دو تیم فرانسه و ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو در گروه مشترک قرار دارند و باید برای کسب سهمیه با هم رقابت کنند.

تیم ملی والیبال ایران پس از برگزاری این دو دیدار دوستانه با فرانسه فردا (یکشنبه) فرانسه را به مقصد ایران ترک خواهد کرد. ملی‌پوشان ساعت 18 و 45 به وقت ایران به فرودگاه امام خمینی تهران می‌رسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار