وحشت رژیم صهیونیستی از انتقام احتمالی حزب الله؛

یدیعوت آحارانوت: تل‌آویو نقشی در ترور بدرالدین نداشت/ حزب الله دشمنان زیادی دارد

رسانه های صهیونیستی از وحشت انتقام حزب الله، نقش داشتن این رژیم در ترور فرمانده مقاومت را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، بیشتر تحلیل‌گران مسائل امنیتی در اسرائیل، به شکل بی‌سابقه‌ای تلاش می کنند رژیم صهیونیستی را از هر گونه مسئولیتی در ترور شهید مصطفی بدر الدین، فرماندۀ نیروهای حزب الله در سوریه، مبرا کنند.

بر این اساس، رون بن یشای تحلیل گر مسائل نظامی در مقاله ای در روزنامۀ "یدیعوت آحرنوت" ادعا کرده است که اگر چه بدر الدین در چندین عملیات ضد اسرائیلی دست داشته است، اما تمام قرائن نشان می دهد که ترور او توسط دیگر دشمنان حزب الله انجام شده است و اسرائیل در این زمینه نقشی ندارد.

بن یشای در مقالۀ مفصل خود مدعی شده که بدر الدین دشمنان زیادی داشته است، «از جمله آمریکا که بدر الدین علیه شهروندانش دست به عملیات زده بود، کویت که او حملاتی را در آن کشور انجام داده است، خانوادۀ حریری که او را متهم اصلی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان می دانند؛ و نیز مخالفان سوری.

بن یشای می افزاید: هر چند اسرائیل از ترور هر کدام از رهبران حزب الله خوشحال می شود، اما قرائن نشان می دهد اسرائیل در این عملیات دست نداشته است.

حیزی ماخلف، کارشناس مسائل جهان عرب در شبکۀ دوم تلویزیون اسرائیل، و آلون دیوید، تحلیل گر مسائل نظامی در شبکۀ ده اسرائیل، نیز دست داشتن اسرائیل در ترور شهید بدر الدین را بعید دانستند.

رونی دانئیل، کارشناس مسائل نظامی در شبکۀ دوم تلویزیون اسرائیل هم با تأکید بر اینکه به احتمال بسیار قوی مخالفان سوری بدر الدین را ترور کرده اند، گفت: کسی که این عملیات را انجام داده، توان امنیتی، فنی و اطلاعاتی بالایی داشته است.

با وجود این اظهارات، دانئیل در مصاحبۀ خود یادآوری کرد که اسرائیل، پیش از این حملاتی را علیه مناطق اطراف فرودگاه دمشق، یعنی محل ترور بدر الدین، انجام داده است.

هر چند مقامات اسرائیلی، مانند همیشه، سیاست سکوت را در پیش گرفته و از اظهار نظر رسمی در این باره خودداری کرده اند، اما بنیامین نتانیاهو --نخست وزیر اسرائیل-- پیشتر اعتراف کرده بود اسرائیل پشت پردۀ بسیاری از حملات در سوریه قرار دارد.

کارشناسان معتقدند عملیات ترور شهید بدر الدین با حمایت اطلاعاتی و لجستیک برخی طرف های منطقه ای، غربی یا اسرائیل و اجرای گروه های تکفیری انجام شده است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با دستِ خودتون ، گورِ خودتونو کندید !!!! !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اسرائیل به خاطر این کارش باید با خاک یکسان شود .
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
این وحشت وترس ازنشانه های قدرت وپیروزی جبهه حق است انها با به وجود اوردن سگی مثل داعش از ترس خود نیات پلیدشان را پیش میبرند.
آخرین اخبار