کشنده‌ترین مارها + تصاویر

شاید برایتان جالب باشد با برخی از کشنده‌ترین مارهای جهان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارها را همیشه به‌عنوان خزندگانی خطرناک شناخته شده‌اند. کارشناسان معتقدند 5 میلی‌گرم زهر مار می‌تواند جان انسانها را تهدید کند اما در جهان مارهایی وجود دارد که حتی تا 300 میلی‌گرم نیز زهر تولید می‌کنند.

1. مار زنگی ببری
مار زنگی ببری به‌عنوان سمی‌ترین مار در ایالات متحده شناخته شده است. سر این گونه مار لوزی‌شکل است و طولش از متوسط مارهای زنگی کوتاه‌تر است. این‌گونه مارها به‌ندرت انسان را نیش می‌زنند و زهر کمی تولید می‌کنند. بدون در نظر گرفتن طبیعت راو و آؤامشان، گفته می‌شود زهر این گونه مار 64 برابر سمی‌تر از مار زنگی پشت‌الماسی مکزیک است که در نوع خود شناخته‌شده است.

کشنده‌ترین مارها + تصاویر/ در حال کار

2. مار جعفری سندی:
این گونه مار علی‌رغم جثۀ کوچکش، بسیار سمی و متأسفانه بسیار تهاجمی است. به‌خاط جثۀ کوچکش بسیار سبک و سریع است و قبل از آنکه قربانی بفهمد چه اتفاقی افتاده چند بار به او ضربه می‌زند. این گونه مارها بین 18 تا 72 میلی‌گرم زهر دارند و بیشتر شب‌ها قربانیانشان را به دام می‌اندازند.

کشنده‌ترین مارها + تصاویر/ در حال کار

3. شاه‌مار قهوه‌ای
زادگاه این مار در استرالیاست و بیشتر به‌خاطر طول زیاد، دندان‌های نیش بزرگ و زهر زیادی که تولید می‌کند خطرناک است. زهر این مار در دوز بالا تولید می‌شود و عصب قربانی را از کار می‌اندازد. در مقایسه با مار جعفری سندی، این مار در یک حملۀ خود 150 میلی‌گرم زهر تولید می‌کند.

کشنده‌ترین مارها + تصاویر/ در حال کار

4. شاه‌کبرا
بزرگ‌ترین مار سمی است که زادگاهش هند و جنوب شرقی آسیاست. مثل مارهای دیگر زیاد حمله نمی‌کند مگر اینکه گیر بیفتد. در حمله به یک قربانی 200 تا 500 میلی‌گرم زهر تولید می‌کند که معمولا به مَنگی، فلج شدن، درد شدید و در مواردی کما و مرگ منجر می‌شود.

کشنده‌ترین مارها + تصاویر/ در حال کار

5. مار دمنده یا مار سمی آفریقایی
به‌خاط صدای puff که هنگام نزدیک شدن طعمه از خود درمی‌آورند معروفند. پس از گزیدن قربانی، ماهیچه‌ها به‌شدت صدمه می‌بینند و ممکن است به قانقاریا منجر شود. این نوع مار زیاد حرکت نمی‌کند و می‌تواند هفته‌ها در گوشه‌ای منتظر بماند. در هر حمله بین 100 تا 300 میلی‌گرم زهر تولید می‌کنند. یک انسان سالم با 100 میلی‌گرم زهر ظرف کمتر از 25 ساعت از پا درمی‌آید.

کشنده‌ترین مارها + تصاویر/ در حال کار

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بی نظیر