سوره مهر اعتماد بیشتری به شاعران جوان پیدا كرده است

سجاد سامانی كه با مجموعه شعر«ایما» مورد استقبال فروان مخاطبان نمایشگاه كتاب قرار گرفت، گفت: نشرهایی مانند سوره مهر توجه و اعتماد بیشتری به شاعران جوان پیدا كرده‌اند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ سجاد سامانی، شاعر مجموعه شعر «ایما» كه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران توسط انتشارات سوره مهر عرضه شد و از سوی مخاطبان نیز مورد استقبال فراوان قرار گرفت، با بیان اینكه سن شعر خوب و قابل قبول گفتن پایین آمده است، اظهار كرد: شاید بخشی از مطرح شدن شاعران در این روزگار به دلیل توجه پیشكسوتان عرصه شعر، به جوانان، در دهه 70 و 80 باشد.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از توجه مخاطبان به شاعران جوان نیز می‌تواند به دلیل پویاتر شدن نشرهای كشور باشد. نشرهایی مانند سوره مهر توجه و اعتماد بیشتری به شاعران جوان پیدا كرده اند و از طرف دیگر شبكه های اجتماعی و فضای اینترنت باعث شده جوانانی كه شعرشان به سطح قابل قبولی رسیده بهتر بتوانند با مخاطبانشان ارتباط برقرار كنند.

این شاعر همچنین گفت: برخی انجمن های شعری نیز باعث شد ارتباط بین شاعران جوان و مخاطبان‌شان بیشتر شود و بهتر دیده شوند.

سامانی درباره استقبال مخاطبان از نخستین مجموعه شعری‌اش، عنوان كرد: پیش از آنكه اشعارم را به چاپ برسانم، چند اثرم را در شبكه های اجتماعی منتشر كردم و در آن فضا ارتباط و استقبال مخاطبان زیاد بود و تصور كردم ممكن است در قالب كتاب نیز اشعارم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

وی ضمن بیان اینكه 23 سال سن دارد، خاطرنشان كرد: سرودن اشعار عاشقانه برایم مانند شخصی است كه دریا را می شناسد، اما در آن شنا نكرده است. لزوما تجربه تنها راه بیان یك مسئله نیست. البته در شعر خیلی مهم و كمك كننده است. اما گاهی هم تجربه كردن چیزی شاید باعث شود كه دیگر نتوان از آن نوشت.

این شاعر جوان افزود: در فضای شعر دوست دارم فعالیت كنم. هرچند ممكن است در فرم و محتوای كارهایم تغییراتی صورت بگیرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.