در مراسم رونمایی از کتاب افلاکیان کشور

ابراز امیدواری رئیس بنیاد شهید از پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا تا سال 96

رئیس بنیاد و امور ایثارگران گفت: قول می‌دهیم تا پایان سال 96 دیگر هیچ معوقه‌ای در رابطه با خانواده‌های شهدا نداشته باشیم.

ابراز امیدواری رئیس بنیاد شهید از پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا تا سال 96به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلیمن شهیدی رئیس بنیاد شهیدان و امور ایثارگران در مراسم نکوداشت مقام جانباز و رونمایی از کتاب افلاکیان که پیش از ظهر امروز در سالن 600 نفره الغدیر برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه حفظ شود اظهار داشت: فرهنگ ایثار، فرهنگ عاشورایی است که امام حسین(ع) به ما آموخت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 1400 سال از نهضت عاشورا و ایثارگری عاشوراییان می‌گذرد اما امروز می‌بینیم که فرهنگ عاشورا همچنان زنده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: 8 سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما باید از آن بهره ببرد خاطر نشان کرد: ما باید فرهنگ شهادت و ایثارگری هشت سال دفاع مقدس را حفظ کنیم و ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما 186 خانواده 4 شهید داریم تأکید کرد: مردم ما به اوج ایثارگری که همان شهادت است رسیدند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بنیاد شهید در رابطه با مسائل خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا آنچه که در حد توانش است را می‌کوشد تا انجام دهد ولی معتقدیم که هیچ کاری را در قبال فداکاری این عزیزان نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه جایگاه خانواده‌های شهدا باید در جامعه حفظ شود اظهار داشت: اگر امروز در خوان جمهوری اسلامی ایران پستی، مقامی و آسودگی داریم باید بدانیم که از وجود خانواده‌های شهداست که همواره باید جایگاه آنان را قدر نهیم و حفظ کنیم.

شهیدی افزود: امروز کودکان ما جنگ را ندیده‌اند لذا باید تجربیات 8 سال دفاع مقدس را از طریق کتاب و فیلم و ... انتقال دهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رشد یابد.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد در حال ساماندهی گلزارهای شهداست تأکید کرد: از میان 19 هزار و 619 گلزار شهدا در سراسر کشور حدود 12 هزار گلزار شهدا ساماندهی شده و ساماندهی 500 الی 600 گلزار نیز در دست اقدام است.

شهیدی با بیان اینکه امام راحل فرمودند، گلزار شهدا امامزادگان عشق است خاطر نشان کرد: معتقدم امروز افتخار و وظیفه ملت ما این است که بتواند حرمت فولاد مردان و شیرزنانی که جان و مال خود را در راه حراست از انقلاب و کشور اسلامی‌مان از دست داده‌اند پاس نهیم و زنده نگهداریم.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهارات خود با اشاره به استخدام‌های فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: جامعه ایثارگران جامعه بزرگی‌ست که حدود 3 میلیون نفر را شامل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 60 الی 70 هزار نفر از فرزندان ایثارگران فاقد شغل هستند تأکید کرد: در سال گذشته تلاش کردیم40 هزار نفر از این عزیزان را شاغل کنیم ولی در پایان سال دیدیم که تعدادی نیز به این آمار اضافه شدند که همچنان بیکار بودند.

شهیدی ادامه داد: در دیدار عیدانه با آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بازنگری کلی در مورد مسائل بنیاد شهید صحبت کردم و قرار شد تا اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به معوقات پرداختی ایثارگران نیز اظهار داشت: ما باید حدود 564 میلیارد پاداش خدمت شهدا را در سال 61 را بپردازیم که پیگیری این موضوع را از استان‌های محروم شروع کرده‌ایم و پاداش‌های خدمت حدود 9 استان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید افزود: معوقات پرداختی تا سال 90 نیز پرداخت شده و اکنون معوقات مربوط به سال 91 را شروع کرده‌ایم و قول می‌دهیم که تا پایان سال 96 دیگر هیچ معوقه‌ای در رابطه با خانواده‌های شهدا نداشته باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۳:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
من برادر شهید هستم مسولین هی میگنمعوق نداریم دروغ میگن باز نشستگی ما الان دوماه رد شده هنوز خبری نیست ۲۸.سال ۶۶ میباشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
تاریخ شهادت سال 59 معوقاتش ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خراسان شمالی
۱۸:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا ورودی سال 61 از خراسان شمالی معوقه مانده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خراسان شمالی
۲۳:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۶
از کجا بفهمیم و بازنشستگی پدر ما مانده
Iran (Islamic Republic of)
خراسان شمالی
۲۳:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۶
از کجا بفهمیم و بازنشستگی پدر ما مانده
آخرین اخبار