سفر وزیر اطلاعات کشورمان به بغداد و پرونده های قابل بحث

وزیر اطلاعات کشورمان ؛ دیروز در بغداد، با مسوولان بلندپایه عراق دیدار کرد.

سفر وزیر اطلاعات کشورمان به بغداد و پرونده های قابل بحثبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اطلاعات کشورمان دردیدار با مسوولان بلندپایه عراق ازجمله رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان ملی، وزیر خارجه و رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق، گسترش مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه وعراق، وپایان بخشیدن ونابودی تروریسم را بحث وگفت وگو کرد.

سفر وزیر اطلاعات کشورمان به بغداد و پرونده های قابل بحث "سید محمود علوی" که دیروز(شنبه) سفر خود را به بغداد، با دیدار سید عمار حکیم آغاز کرده بود تا شامگاه دیدارهایش را با مقامات بلندپایه عراق دنبال کرد و بامداد امروز( یکشنبه) برای زیارت عتبات عالیات عازم کربلا و نجف اشرف شد.

دفتر رئیس جمهوری عراق متعاقب دیدار علوی با "فواد معصوم" در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف بر اهمیت گسترش همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران وعراق در زمینه های امنیتی واطلاعاتی تاکید کردند و رئیس جمهوری عراق خواستار بهره گیری ازتجارب و دانش ایران در این زمینه شد.
 با تقدیر از کمک های ایران به عراق در جنگ علیه تروریسم داعشی، برهمکاری بین کشورهای منطقه به منظور گسترش روابط و تضمین منافع ملت های منطقه تاکید کرد. وزیر اطلاعات کشورمان نیز از مقاومت و ایثارگری مردم عراق در جنگ علیه گروه های تروریستی تقدیر کرد و از آمادگی ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه های امنیتی، آموزشی و اطلاعاتی خبر داد.

اما دفتر رئیس پارلمان ملی عراق در بیانیه ای با اشاره به دیدار سید محمود علوی با "سلیم الجبوری" افزود: دو طرف تحولات عراق و منطقه را بررسی و بر نقش عراق در امنیت و ثبات منطقه و همکاری و هماهنگی مشترک تاکید کردند. در این دیدار همچنین تاکید شد که ساز و کار آرامش و ثبات در عراق مرتبط با از سرگیری فعالیت طبیعی نهادهای قانونی و در پیشاپیش آن قوه قانونگذاری برای انجام اصلاحات گسترده در این کشور است.

"رئیس پارلمان ملی عراق" نیز در این دیدار خاطر نشان کرد که با همکاری وهماهنگی دیگر جریان های سیاسی عراق تلاش های جدی برای تحقق این امر، در حال انجام است. وزیر اطلاعات کشورمان در ادامه دیدارها، با وزیر خارجه عراق ملاقات کرد و طبق بیانیه دفتر 'ابراهیم الجعفری'، روند مناسبات دو جانبه و راهکارهای گسترش این روابط در راستای منافع دو ملت در راس مسائل مورد بحث در این جلسه بوده است.

 "الجعفری وعلوی" در این دیدار موضوع هماهنگی در جنگ علیه تروریسم داعشی بحث و بررسی شد و مسایل مشترک از جمله تحولات منطقه و جهان مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت. بیانیه افزود است که در این دیدار بر همکاری همه کشورهای جهان برای خاتمه بخشیدن و نابودی تروریسم تاکید شد.

براساس این گزارش، سید محمود علوی همچنین در ادامه با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد. وزیر اطلاعات کشورمان پیش از این، در دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه و عراق را بحث و گفت وگو کرده بود. سید محمود علوی بامداد امروز برای زیارت عتبات عالیات عازم کربلای معلا و نجف اشرف شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار