واقعیت داروهای لاغری موضعی به روایت سازمان غذا و دارو

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو ضمن فریبنده خواندن ادعاها و تبلیغات "داروهای لاغری موضعی" گفت: در زمان حاضر هیچ داروی موضعی برای لاغری و رفع سلولیت وجود ندارد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رستگار مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو ضمن فریبنده خواندن ادعاها و تبلیغات "داروهای لاغری موضعی" گفت: در زمان حاضر هیچ داروی موضعی برای لاغری و رفع سلولیت وجود ندارد .

وی به کسانی که دوستدار سلامتی خود هستند، توصیه کرد که به توصیه‌های دست‌اندرکاران سلامت توجه داشته باشند تا در دام تبلیغات فریبنده و بی‌اصل و اساس شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی که فقط و فقط به کسب درآمد می‌اندیشند؛ گرفتار نشوند.
 
رستگار با اشاره به اینکه در فرمولاسیون و ترکیبات مورد استفاده گونه‌های مختلف محصولاتی که از مجاری غیرمجاز تبلیغ می‌شوند، شباهت وجود دارد، اظهار داشت: در بسیاری از کرم‌های آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم جنبه زیبایی دارند، سخن از موادی می‌رود که عموما توانایی لایه‌برداری سطحی در حد بهتر دیده شدن ظاهر پوست را دارند و لاغیر.
 
وی همچنین تصریح کرد: درصد بالایی از مواد محتوی این کرم‌ها اصلا جذب پوست نمی‌شوند، کما اینکه برخی از آنها هم براحتی شسته شده و از بین می‌روند/ برخی دیگر هم که وارد لایه‌های عمقی‌تر پوست می‌شوند، الزاما همان خواص ادعا شده را در لایه‌های چربی نخواهند داشت.
 
وی درباره برخی از محصولاتی که ادعای لاغری دارند، یادآور شد: آنچه به واقع توسط این کرم‌ها اتفاق می‌افتد، افزایش اندک جریان خون عروق ناحیه‌ای است که موجبات احساس گرمی و سوزش مختصر و تاحدودی تعریق در ناحیه مورد نظر را فراهم می‌آورد که آنهم دلیلی جز از دست رفتن آب میان بافتی ندارد.
 
مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در قسمت دیگری از سخنانش عنوان داشت: بخش عمده‌ای از ویژگی‌های زودگذر محصولات لاغری موضعی هم می‌تواند ناشی از ماساژ موضعی عمیق همراه با مصرف محصول رخ دهد، نه به دلیل خواص دارویی آنها.
 
رستگار در پایان تاکید کرد: آنچه از بررسی و مطالعات علمی و آماری به دست می‌آید، این است که حداقل در زمان حاضر هیچ داروی موضعی برای لاغری و رفع سلولیت وجود ندارد و بهترین راه برای رسیدن به اندام دلخواه، رژیم غذایی مناسب و تحرک جسمی است.
 
منبع:ایسنا
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار