نتانیاهو: اسرائیل همچنان مخالف طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس صلح

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر مخالفت این رژیم با برگزاری کنفرانس صلح تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خطاب به ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد اسرائیل همچنان مخالف ابتکار فرانسه برای برگزاری کنفرانسی بین المللی به منظور تلاش برای احیای گفتگوهای صلح با فلسطینی ها است.

فلسطینی ها از این پیشنهاد استقبال کرده اند ولی اسرائیل نگران است که در یک نشست بین المللی، تلاش شود مفاد موافقتنامه صلح احتمالی، دیکته شود.

نتانیاهو در اظهاراتی علنی به کابینه خود پس از دیدار با ارو اعلام کرد: "من به وی گفتم که تنها راه برای پیشبرد صلح واقعی بین ما و فلسطینی ها از طریق مذاکرات مستقیم بین ما و آنها، بدون پیش شرط است."
وی افزود هر چیزی به غیر از گفتگوهای دوجانبه، یک «دریچه فرار» در اختیار فلسطینی ها قرار خواهد داد که از طریق آن از درخواست وی دال بر این که آنها، اسرائیل را به عنوان «دولت-ملت مردم یهودی» به رسمیت بشناسند، اجتناب خواهند کرد. اسرائیل در پاسخ رسمی که ماه گذشته ارائه کرد، همین استدلال ها را مطرح کرد.

فرانسه امیدوار است برگزاری یک کنفرانس بین المللی، چارچوبی برای مذاکرات صلح، مشخص کند. این اتفاق پس از آن می افتد که تلاش های آمریکا برای میانجیگری به منظور دستیابی به یک توافق در این خصوص، در ماه آوریل سال 2014 فروپاشید.

ارو پس از دیدار با نتانیاهو، به رام الله واقع در کرانه باختری اشغالی سفر کرد تا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره این ابتکار گفتگو کند. هیچ یک از این دو نفر با خبرنگاران گفتگو نکردند.

قرار است نشستی بین المللی، که برای سی ام ماه مه در پاریس برنامه ریزی شده است، شامل گروه چهارجانبه خاورمیانه (آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل)، اتحادیه عرب، شورای امنیت سازمان ملل و حدود 20 کشور، بدون مشارکت اسرائیل یا فلسطینی ها، برگزار شود.

دیپلمات ها می گویند این نشست، همه مشوق های اقتصادی و دیگر تضمین هایی را که کشورهای مختلف در سال های قبل به منظور تهیه یک برنامه کاری برای برگزاری کنفرانس صلح در فصل پاییز ارائه کرده اند، در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
رژِیم اشغالگر قدس باید از بین برود . اروپائی های حقوق بگیر و کارمندان رسمی کارخانجات اسلحه سازی آمریکا باید به کشور های اروپائی اشان بازگردند و منطقه را از نکبت وجودشان پاک کنند.
آخرین اخبار