شیوه نامه انضباطی به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد / تذکر تا اخراج از دانشگاه در انتظار متخلفان

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از تصویب وابلاغ شیوه نامه انضباطی به دانشگاه‌های کشور که تذکر شفاهی تا اخراج دانشجو از دانشگاه را در پی دارد، خبر داد.

عبدالحسین ریاضی مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب شیوه نامه انضباطی گفت: شیوه نامه انضباطی در دانشگاه‌ها از سوی شورای انقلاب فرهنگی برعهده وزارت علوم گذاشته شده است.

وی افزود: ضمن توجه دقیق شورای عالی انقلاب فرهنگی به تمامی موارد تخلف در دانشگاه‌ها؛ در طول سال‌های متمادی این شیوه نامه بازنگری و بطور کامل به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

ریاضی با بیان اینکه در این شیوه نامه فهرستی از تنبیهات متناسب با تخلف برای دانشجویان متخلف در نظر گرفته شده که از تذکر تا اخراج دانشجو از دانشگاه را شامل می شود، اظهار داشت: در دانشگاه‌ها به جای جرم و مجازات با تخلف وتنبیه روبه رو هستیم. تنبیه دانشجوی متخلف شامل تذکر شفاهی، تذکر کتبی، تذکر با درج در پرونده و اخراج از دانشگاه است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم درباره تخلفاتی که اخراج دانشجو از دانشگاه را در پی دارد، گفت: اگر تقلب علمی در مقاطع تحصیلات تکمیلی یا برخی از رفتارها درحوزه مصرف مواد مخدر با یک کار سازمان یافته از بیرون به طور کامل مشخص شود، با تنبیه اخراج از دانشگاه با دانشجو برخورد می شود چرا که سلامت محیط دانشگاه در راس مهمترین فعالیت دانشگاهها قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارمندان دانشگاه آزاد نباید به عنوان استاد حق التدریس در همان واحد دانشگاهی, تدریس کنند, ایجاد بانک سوالات امتحانی دانشگاه آزاد برای طرح سوالات استاندارد و غیرتکراری و هماهنگ در کل کشور, گاهی اوقات سوالات امتحانی عینا سوالات امتحانی ترم قبل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خرید و فروش پایان نامه, کپی برداری از روی پایان نامه های قبلی, خرید و فروش سوالات امتحانی,... باید سالن امتحانات در تمام دانشگاه های آزاد ساخته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
تقلب در امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد
آخرین اخبار