آمریکا برپایی نمایشگاه هولوکاست در ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز برپایی مسابقات کاریکاتور هولوکاست در ایران را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وزارت خارجه آمریکا   «مارک تونر،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در حالی‌که با «جان کری» وزیر خارجه این کشور به عربستان سفر کرده، برپایی مسابقات کاریکاتور هولوکاست در ایران را محکوم کرد.

تونر با بیان نگرانی واشنگتن و این که برپایی چنین نمایشگاهی می‌تواند عرصه‌ای برای نفی هولوکاست و بیان سخنان ضد یهودی چون گذشته باشد ، گفت: چنین کلام اهانت آمیزی باید از سوی رهبران و مقام‌های جامعه مدنی  به جای تشویق ،محکوم شود.ما  هرگونه تلاش در نفی و کوچک شماری هولو کاست را به عنوان اقدام نفرت انگیز محکوم می‌نماییم. این اقدام به یادبود میلیون‌ها نفر که در جریان هولوکاست از بین رفتند، توهین می‌نماید.

«ایرینا بوکووا» مدیرکل یونسکو نیز شنبه به گشایش دومین نمایشگاه هولوکاست در تهران واکنش نشان داد و آن را «به مسخره گرفتن یکی از برگ‌های غم‌انگیز تاریخ بشریت و موجب تشدید خشونت و نژادپرستی و برانگیخته شدن خشم نام نهاد.

در بیانیه‌ای که از سوی بوکووا منتشر شد آمده است که برگزاری این نمایشگاه با روحیه مدارای فرهنگ غنی پارسی و ارزش‌هایی که جمهوری اسلامی را به نامیدن سال 2010 به سال گفت‌وگوی تمدن‌ها کشاند، در تعارض است.




انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما هم آمریکا را به خاطر استقرار یک مشت صهیونیست جنایتکار در سرزمین های اشغالی و حمایت همه جانبه از آنها با سوء استفاده از ثروت ملت فقیر و بیکار این کشور محکوم می کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا کشتن کودکان و مردم بی گناه غزه برگ غم انگیزی برای آنها نیست و نسبت به شهادت رساندن اونها واکنشی نشان نمی دهند اما یک نمایشگاه اینقدر اونها رو ناراحت میکند انشاالله که همه ای جنایت کاران همراه سران برخی کشورهای منطقه در خون این بی گناهان غرق خواهندشد و اسرائیل از روی زمین محو شود
آخرین اخبار