ورود نیروهای سعودی به ترکیه برای شرکت در رزمایش

نظامیان عربستان سعودی برای مشارکت در یک رزمایش بزرگ وارد ترکیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیروهای زمینی و دریایی عربستان سعودی برای شرکت در رزمایشی که یکی از بزرگترین رزمایش های نظامی در جهان عنوان شده است،  وارد  ترکیه شدند.

منابع  خبری روز یکشنبه گزارش دادند یگان هایی از  نیروهای زمینی و دریایی عربستان برای مشارکت در تمرین نظامی وارد شهرهای آنکارا (مرکز) و  ازمیر (غرب) ترکیه شدند. این رزمایش نظامی به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت اما زمان دقیق آغاز آن هنوز اعلام نشده است.

سرهنگ علی بن محمد الشهری فرمانده نیروهای نظامی عربستان در رزمایش  گفت رزمایش چند ملیتی در خاک ترکیه و با فرماندهی این کشور یکی از بزرگترین رزمایشهای نظامی در جهان از لحاظ تعداد نیروهای شرکت کننده و گستردگی است که بین شهرهای آنکارا و ازمیر برگزار خواهد شد.

محمد الشهری افزود علاوه بر نیروهای زمینی و دریایی عربستان ، نظامیان برخی کشورهای دیگر هم در این رزمایش حضور خواهند داشت اما به نام کشورها اشاره ای نکرد.

الشهری هدف اصلی از برگزاری این رزمایش را برقراری امنیت و ثبات ، همبستگی میان کشورهای شرکت کننده ، کسب آمادگی برای مقابله با سازمان های تروریستی،  نمایش توانایی ها و ارتقای سطح آمادگی و کارایی نیروها، تقویت همکاری  نظامی و اجرای ماموریت  های مشترک و انتقال راهبردی نیروها از مناطق استقرار آنها اعلام کرد.

روابط  ترکیه و عربستان در زمینه های مختلف به ویژه در بخش نظامی در ماههای اخیر گسترش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار