تظاهرات کم سابقه ضداسرائیلی در آلمان

صدها آلمانی در تظاهراتی به سازماندهی جنبش بین‌المللی «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» شرکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه پرس تی وی، همزمان با سالروز تشکیل رژیم اسرائیل که فلسطینیان آن را «روز نکبت» می‌نامند، صدها آلمانی نیز در پایتخت این کشور تظاهراتی علیه اشغال‌گری و جنایات اسرائیل برگزار کردند.

شاخۀ برلینِ جنبش «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» که به علت سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم در قبال فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر در سطح جهان گسترش یافته است، این تظاهرات را سازماندهی کرده بود.

این جنبش به دنبال پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین و احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

این کمپین از سال 1384 به همت 171 سازمان فلسطینی آغاز شد؛ این سازمان‌ها بر اعمال «انواع مختلف تحریم علیه اسرائیل تا زمانی که این رژیم به تعهدات بین المللی خود عمل کند» تاکید دارند.

تظاهرات کنندگان در برلین در حمایت از باریکۀ تحت محاصرۀ غزه شعار سر دادند و پرچم‌های فلسطین را به اهتراز درآوردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکارها و بنرهایی به انتقاد از سیاست‌های دولت آلمان در حمایت از اشغالگری نظامی اسرائیل در کرانۀ باختری و پشتیبانی از حملات این رژیم در نوار غزه پرداختند.

در موج جدید خشونت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان که از اواخر مهر ماه سال 1394 آغاز شده است، بیش از 210 فلسطینی از جمله زنان و کودکان به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشری طی ماه‌های گذشته از رژیم اسرائیل خواسته‌اند برای مقابله با معترضان فلسطینی از «نیروی کشنده» استفاده نکنند و مارگوت وال استروم، وزیر خارجۀ سوئد نیز اسرائیل را به اجرای «اعدام‌های فراقضایی» متهم کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار