تاکید اتحادیه عرب بر لزوم حمایت عملی از فلسطین

اتحادیه عرب حمایت عملی جامعه بین المللی را از مردم فلسطین خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کویت، اتحادیه عرب در بیانیه ای به مناسبت شصت و هشتمین سالروز نکبت (اشغال اراضی فلسطینی توسط صهیونیست ها) اقدامات نژادپرستانه اسراییل ضد مردم فلسطین را که تهدیدی برای شعله ور شدن آتش جنگ در همه منطقه است به شدت محکوم کرد.

این اتحادیه در بیانیه ای از جامعه بین المللی و در راس آن سازمان ملل متحد خواست فشارها به اسراییل را برای تسلیم شدن در برابر اراده و خواست جامعه بین المللی و اجرای قطعنامه های بین المللی افزایش دهد.

در این بیانیه آمده است در مقدمه این قطعنامه ها، قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب سال 1948 است که بر حق بازگشت فلسطینیان و پرداخت غرامت به آنان تاکید دارد.

اتحادیه عرب تاکید کرد تنها در صورتی صلح و آرامش در سرزمین فلسطین محقق می شود که هر چیزی جای خود قرار بگیرد و حق به صاحب حق بازگردد. کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس در چارچوب مرزهای سال 1967 و بر اساس قوانین بین المللی تشکیل شود.

در غیر این صورت فرصت محقق شدن صلح و ثبات در منطقه از بین می رود و احتمال شعله ور شدن جنگی جدید در همه منطقه افزایش می یابد.

 اتحادیه عرب در این بیانیه بر اهمیت دستیابی به راه حلی عادلانه و فراگیر در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار