سمنان;

پارک‌ موزه دفاع‌مقدس سمنان نیازمند تامین اعتبارات

برای تکمیل فاز اول این پروژه به 170 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت : فاز اول پارک‌موزه دفاع‌مقدس استان سمنان در صورت تامین اعتبارات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی گفت : پارک‌موزه دفاع‌مقدس استان سمنان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس در شرق کشور است.
وی یادآوری کرد: فاز اول پارک‌موزه دفاع‌مقدس این استان در برگیرنده مجموعه صحن انقلاب، فرهنگسرا، مجموعه موزه و فضاسازی‌های محیطی است.
سلامی از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی فاز اول این پارک موزه خبر داد و تصریح کرد: فرهنگسرای دفاع‌مقدس سمنان نیز بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پاسخ به پرسشی در خصوص اعتبارات هزینه شده برای این پروژه اظهار کرد: تا کنون 330 میلیارد ریال اعتبار برای فاز اول این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به 170 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمندیم.
وی با بیان اینکه به‌زودی فراخوان امورات محتوایی موزه تهیه و اعلان می‌شود، خاطرنشان کرد: در تکمیل و ساخت این موزه از نسل پنجم موزه‌آرایی که امروزه در موزه‌های معتبر دنیا معمول است استفاده می‌شود.
سرهنگ سلامی با بیان اینکه برای موزه آرایی این پارک موزه به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: راه‌اندازی این موزه می‌تواند به نشر فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس کمک کند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار