تقویم روزانه فوتبال

دیدار تاریخی پرسپولیس و چلسی/ گریه کاستا، خنده سیمئونه

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی27 اردیبهشت ( 16 می) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی را که در چنین روزی رخ داده است، مرور می‌کنیم. 

*تساوی پرسپولیس و چلسی
27 اردیبهشت 1352 ، پرسپولیس در یک دیدار دوستانه در حضور 42 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف چلسی انگلیس رفت  با این تیم مساوی کرد. آبی پوشان لندنی پس از پایان فصل 73-1972 لیگ انگلیس برای انجام سه دیدار دوستانه با پرسپولیس ، استقلال و تیم ملی به تهران آمدند و در نخستین بازی مقابل پرسپولیس به تساوی یک بر یک رسیدند. تک گل پرسپولیس را ایرج سلیمانی به ثمر رساند.
پرسپولیس چند روز قبل نیز با سائوپائولو ، قهرمان برزیل به تساوی یک بر یک رسیده بود. آبی پوشان لندنی در بازی دوم مقابل استقلال یک بر صفر پیروز شدند و در سومین بازی نیز مقابل تیم ملی به تساوی یک بر یک دست یافتند.


*سومین پیروزی ایران در راه قهرمانی جام ملتهای آسیا 1968
27 اردیبهشت 1347 ، تیم ملی ایران در سومین مسابقه خود در جام ملتهای آسیا 1968 ، سه بر یک میانمار را شکست داد. گلهای تیم ما را در این دیدار حسین کلانی ، اکبر افتخاری و همایون بهزادی به ثمر رساندند. این مسابقات به میزبانی تهران و با حضور پنج تیم برگزار شد که تیم ما با هدایت محمود بیاتی در نهایت با چهار پیروزی قهرمان مسابقات شد.


*پایان سلطه بارسا و رئال در لالیگا
16 می 2014 ، در حساس‌ترين ديدار از هفته سي‌وهشتم لاليگاي اسپانيا، در ديداري فينال‌گونه که نتيجه ان قهرمان اين دوره از رقابت‌ها را مشخص مي‌کرد، تيم فوتبال بارسلونا رده دومي در حالي در ورزشگاه خانگي خود ميزبان اتلتيکو مادريد صدرنشين بود که در صورت پيروزی مي‌توانست از عنوان قهرمانی خود در اين رقابت‌ها دفاع کند و در صورت کسب نتيجه تساوي و يا برد شاگردان سيمئونه، اين اتلتيکو مادريد بود که مي‌توانست پس از سال‌ها عنوان قهرماني اين رقابت‌ها را از آن خود کند و به سلطه بيش از 10 ساله بارسلونا و رئال مادريد در اسپانيا پايان دهد. اين مسابقه حساس در نهايت با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد. مهم‌ترين و اولين اتفاق بازي در نيمه نخست مصدوميت ديگو کاستا مهاجم ارزشمند اتلتيکو مادريد بود که موجب شد وی با چشماني گريان در دقيقه 15 از زمين مسابقه خارج شود. بارسلونا با اين اتفاق با خيالي آسوده‌تر بر فشار حملات خود افزود تا اينکه بالاخره در دقيقه 34 الکسيس سانچز روي استپ سينه مسي با شوتي ديدني و از زاويه بسته دروازه کورتوآ را گشود تا بارسلونا يک بر صفر پيش افتد. نيمه نخست با همين نتيجه خاتمه يافت، اما در نيمه دوم اتلتيکو بازي را طوفانی شروع کرد و موفق شد مزد حملات پردامنه خود را خيلي زود و در دقيقه 49 روي ارسال کرنر و ضربه سر گودين به دست بياورد. حملات بارسلونا در نيمه دوم زهردار نبود و اتلتيکو موفق شد با مديريت بازي در ميابه ميدان و پرسينگ از خوردن گل ديگر جلوگيري کند. 
به اين ترتيب اتلتيکو  موفق شد براي دهمين بار و به شکلي رويايی عنوان قهرماني اين فصل رقابت‌هاي لاليگا را در ورزشگاه نوکمپ به دست بياورد.

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار