حوزه بهداشت و درمان نیازمند اعتبارات و منابع پایدار است

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی : پیاده سازی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات از ضروریات نظام سلامت است که در کنار طرح تحول با تامین منابع مورد نیاز و پایدار می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود باشد.

 عباسعلی خادمی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نظام ارجاع و سطح بندی خدمات اشاره کرد و اظهار داشت : اگر این مهم در تمام کشور اجرایی شود و در کنار آن طرح تحول نیز استمرار یابد می توان بسیاری از معضلات نظام سلامت را در هر دو بخش دولتی و خصوصی مرتفع کرد مشروط بر این که سرانه درمان افزایش یافته و بیمه ها نیز تقویت شوند.

وی با بیان این که نظام سلامت کاستی های زیادی دارد افزود : برای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان نیازمند منابع پایدار هستیم که ممکن است این مهم در برنامه ششم توسعه لحاظ شده تا کمبودها و کاستی ها جبران شود.

به گفته عضو شورای عالی نظام پزشکی منابع پایدار ، پشتیبانی بیمه ها ، واقعی شدن تعرفه ها بر اساس کار کارشناسی و علمی  وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی  می تواند وضعیت نظام سلامت را مطلوب تر کند بطوری که هم جامعه پزشکی و هم مردم رضایت لازم را  داشته باشند.

خادمی ضمن تاکید بر این مطلب که باید زیرساخت های تعرفه گذاری از جمله سرانه درمان و بیمه ها تقویت شوند اذعان کرد: واقعی شدن تعرفه ها زمانی برای جامعه پزشکی رضایت بخش است که زیرساخت های تعرفه گذاری اصلاح و تقویت شوند تا مردم توان پرداخت تعرفه خدمات پزشکی در بخش های مختلف را داشته باشند.

وی  همچنین به ایجاد بالانس بین بخش های دولتی و خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت :چنان چه بیمه ها از مراجعان به بخش خصوصی پشتیبانی کنند بخش عمده پذیرش بیمار صرفا در بخش دولتی نخواهد بود و افراد توان ورود به بخش خصوصی را پیدا می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.