صدور خدمات فنی و مهندسی صنعتی سازی ساختمان به الجزاير

رؤسای كميسيون‌های مشترك اقتصادی ايران و الجزاير در مذاكره دو جانبه خود در تهران بر تسريع در صدور خدمات فنی ومهندسی صنعتی سازی ساختمان به الجزاير تاكيد كردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در دیدار با عبدالسلام بوشوارب وزیر صنعت و معادن الجزایر، با ابراز خرسندی از تصمیم دولت الجزایر برای گسترش همكار‌های دوجانبه، اظهار داشت: شركتی مشترك بین دو كشور در الجزایر به ثبت رسیده است كه می تواند بحث تولید مصالح ساختمانی با توجه به صنعتی سازی ساختمان را انجام دهد و طرف ایرانی تجربه‌های مفیدی را در صنعتی سازی در ایران، ونزوئلا و دیگر كشورها داشته است.

رئیس كمیسیون‌ مشترك اقتصادی ایران و الجزایر بیان داشت: میزان مبادلات تجاری دو كشور در مقایسه با سطح روابط سیاسی بسیار پایین است كه لازم است روابط بانكی دو كشور هر چه سریعتر برقرار شود.

آخوندی با اشاره به پیشنهاد ساخت 8000 واحد مسكونی به پیمانكاران ایرانی و آمادگی طرف ایرانی برای اجرایی كردن این طرح یادآور شد: در برنامه‌های بازدید خود از شهر جدید پرند با صنعتی سازی پیمانكاران ایرانی آشنا خواهید شد و برای صدور خدمات فنی ومهندسی صنعتی سازی ساختمان به الجزایر آمادگی لازم وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی در سخنان خود خواستار پیگیری ایجاد رابط بانكی دو كشور شد و پیشنهاد داد كه شركت‌های سه جانبه بین ایران، الجزایر و یك كشور اروپایی دارای تكنولوژی روز ریلی ایجاد تا بتواند در برنامه ساخت و تجهیز 6000 كیلومتر خط ریلی الجزایر در برنامه پنج ساله این كشور مشاركت داشته باشد.

آخوندی از عبدالسلام بوشوارب رئیس كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و الجزایر دعوت كرد تا از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته كه از۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور 180 شركت بزرگ داخلی و خارجی از جمله شركت زمینس آلمان در تهران در حال برگزاری است، بازدید كند.

استقبال از تشكیل شركت‌های سه جانبه با حضور ایران در الجزایر

در ادامه این دیدار در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی، عبدالسلام بوشوارب با تاكید بر لزوم ایجاد روابط بانكی به منظور گسترش روابط و صدور دستور لازم برای اجرای توافق‌های صورت گرفته در گذشته ابراز داشت: الجزایر خواستار همكاری شركت‌های ایرانی در زمینه خودرو سازی و خدمات پس از فروش آن، صنایع دارو سازی، پتروشیمی و صنایع كشاورزی است.

رئیس كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و الجزایر خواستار انجام پروژه صنعتی سازی ساختمان در الجزایر شد و گفت: به دنبال ایجاد شركت مشترك بین دو كشور در این زمینه هستیم و با توجه به كاهش قمیت نفت در حال حاضر امكان شروع پروژه 8000 واحدی مسكن وجود ندارد اما در آینده نزدیك توافق دوجانبه در این زمینه عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه پنج ساله قرار است 6000 كیلومتر خط ریلی در الجزایر ساخته شود كه آمادگی داریم با شركت‌های ایرانی در این زمینه همكاری داشته باشیم.

بوشوارب در پاسخ به پیشنهاد تشكیل شركت‌های سه جانبه توسط آخوندی، بیان كرد: در حال حاضر با شركت‌های روسی و فرانسوی مذاكره می كنیم و تجاربی نیز با امارات در تولید اتوبوس و كامیون نیز داشته ایم كه با تجربه‌های به دست آمده، از این ایده برای تشكیل شركت‌های سه جانبه با حضور طرف ایرانی استقبال می كنیم.

وزیر صنعت و معادن الجزایر با اشاره به ارزان بودن قیمت سیمان در ایران بحت حمل و نقل را مهمترین مشكل برای استفاده از این ظرفیت اقتصادی دانست و با اشاره به روابط سیاسی دو كشور در سال‌های گذشته ، دوران پسا برجام را فرصتی برای ارائه توانمندی های ایران در عرصه‌های بین‌المللی برشمرد.

یك هیات بزرگ تجاری شامل رئیس انجمن شركت های الجزایری، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی الجزایر، رئیس شورای مشترك بازرگانان ایران و الجزایر و رؤسای شركت های بزرگ الجزایری در سفر عبدالسلام بوشوارب رئیس كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و الجزایر به تهران وی را همراهی می كنند.

در این سفر دو روزه هیأت الجزایری ضمن بازدید از شهر جدید پرند، از برخی پروژه ها و مراكز صنعتی از جمله شهرك صنعتی شمس آباد شركت مپنا، سایپا و دیگر مراكز بازدید می كنند.

همچنین روز گذشته (یكشنبه) هیات وزیران در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام روحانی، انجام مذاكره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه كشتیرانی تجاری دریایی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمكراتیك خلق الجزایر را مصوب كرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار