کاهش ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی در 3 سال اخیر

مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور با بیان اینکه دانش آموختگان کشورهای حوزه آسیای میانه نسبت سال‌های قبل رشد داشتند، از تشکیل دو هزار 881 پرونده ارزشیابی مدارک خارجی در سال 94 خبر داد.

محمد مهدوی مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،درباره ارزشیابی مدارک تحصیلی دوره های مشترک دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور گفت: در صورت تامین برخی شرایط، مدارک تحصیلی خارج ازکشور (ناشی از برگزاری دوره هایی که با همکاری یک دانشگاه خارجی و یک دانشگاه داخلی تشکیل می شود) قابل ارزشیابی است.

وی درباره برخی از این شرایط افزود: دارا بودن مجوز ایجاد دوره از سوی دفتر گسترش آموزش عالی، رعایت ضوابط اعلام شده از سوی آن دفتر و مقررات اداره کل دانش آموختگان از جمله شرایط مطرح شده است که روی سایت اداره کل دانش آموختگان هم وجود دارند.

مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور بیان کرد: درصورت تحقق این شرایط، مدرک نهایی باید از سوی دانشگاه طرف ایرانی یا ثالثی که با موافقت شورای گسترش به عنوان ناظر تعیین می شود، مورد تایید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 92، حدود سه هزار و 818 ، سال 93 ، سه هزار و 427 و سال 94، دو هزار و 881 پرونده مربوط به ارزشیابی مدارک خارجی در اداره کل دانش آموختگان تشکیل شده است، افزود: تعداد افرادی که برای ارزیابی مدارک خود در اداره کل دانش آموختگان تشکیل پرونده می دهند در سال های مختلف هم از لحاظ تعداد و هم از نظر کشور محل تحصیل متفاوت است.

مهدوی یادآور شد: در این چند سال بیشترین پرونده ها به ترتیب مربوط به دانش آموختگان کشورهای مالزی، هندوستان، انگلستان، آمریکا و کانادا بوده است و دانش آموختگان کشورهای حوزه آسیای میانه نیز نسبت به سال های قبل‌تر رشد نسبتاً زیادی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممکن است بدون حضور در دانشگاهای خارجی مدرک بگیرن یا باسابقه اشون به انها مدرک بدن بیاورن ارزیابی بایستی مدارک کشورهای دشمن انجنان ارزشگذاری نشود.
آخرین اخبار