ادعای مضحک آل سعود:

ایرانی ها خودشان مانع حج‌شان شدند!

کابینه عربستان مدعی شد دولت ایران به دلیل جلوگیری از اعزام شهروندانش به حج امسال در مقابل خداوند و جهانیان مسئول است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مقام های عربستان پس از برگزاری نشست هیات وزیران به ریاست پادشاه آن کشور، با صدور بیانیه ای درباره نتیجه این جلسه مدعی شدند:عربستان دولت و ملت با تأکید مجدد بر عمل به وظایف و مسئولیت هایش در زمینه خدمت به حجاج بیت الله الحرام اعلام می نمایند از خدمت به حجاج و عمره گزاران تمام کشورها استقبال کرده و آن را افتخاری برای خودشان می دانند و عربستان، هرگز از حضور هیچ مسلمانی در سرزمین وحی جلوگیری نکرده است.

کابینه عربستان همچنین مدعی شد مسئول اعزام نشدن حجاج ایرانی به حج، مقام های ایرانی بوده و آنها در این زمینه، در مقابل خداوند و همه جهانیان، مسئول هستند، عربستان سعودی با تلاش های ایران با هدف سیاسی کردن فریضه حج مخالف است.

در ادامه بیانیه دولت عربستان آمده در نشست کابینه، مذاکرات مقام های سازمان حج و زیارت ایران با مقام های سعودی در زمینه مقدمات و اقدام های لازم درباره خواسته های حجاج ایران مانند حجاج سایر کشورها و مخالفت هیأت ایرانی با امضای توافق نامه در زمینه امور حجاج مورد بررسی قرار گرفت.

سعودی ها همچنین ادعا کردند: دولت عربستان، "تلاش های ایران" برای مانع تراشی بر سر حضور حجاج ایران در مراسم حج با هدف سیاسی کردن آن و همچنین سوء استفاده از آن در راستای آسیب رساندن به دولت ریاض را مردود می داند. این در حالی است که دولت عربستان همه امکانات مادی و بشری خود را برای خدمت به حجاج و تأمین امنیت و راحتی آنها در هنگام انجام مراسم حج به کار گرفته است.

ادعای دولت عربستان در حالی است که "حسین جابر انصاری" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا اعلام کرده است: متأسفانه دولت عربستان سعودی علی‌رغم ادعاهای مکرر مبنی بر اینکه مسئله حج را با اختلافات سیاسی با ایران همراه نمی کند، عملاً با انواع کارشکنی‌ها تا به امروز امکان توافق اجرایی درباره جنبه‌ای مختلف حج و اعزام حجاج ایرانی را فراهم نکرده است.


منبع: جام‌جم

انتهای پیام/


برچسب ها: آل سعود ، عربستان ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار