نیاز حدود 10 میلیون نفر در منطقه دریاچه چاد به کمک غذایی

سازمان ملل اعلام کرد 9.2 میلیون نفر در منطقه دریاچه چاد نیازمند کمک غذایی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: همزمان با وخیم شدن خشونت ها در پیرامون دریاچه چاد، نیمی از ساکنان این منطقه با ناامنی مزمن غذایی و سوء تغذیه رو به رو هستند.

سازمان ملل در این بیانیه ، گروه بوکو حرام را مسبب شدیدترین بحران آوارگان در آفریقا قلمداد کرد و افزود: درگیری ها در این منطقه ، آسیب پذیری مردم را بسیار تشدید کرده است.

بنا بر آمار سازمان ملل، خشونت ها در منطقه دریاچه چاد منجر به کشته شدن بیش از 20 هزار تن شده و 2.4 میلیون تن را نیز آواره کرده است.

چهار کشور ساحلی دریاچه چاد - نیجریه، چاد، کامرون و نیجر - از سال 2015 گروه بوکوحرام را تضعیف کرده اما موفق به از بین بردن آن نشده اند.

در همین حال «استیفن اوبراین» معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه سفر چهار روزه ای را به منطقه آغاز کرد. او روز سه شنبه از منطقه «دیفا» در جنوب شرقی نیجر که محل اسکان 200 هزار آواره است ، بازدید می کند. این مقام سازمان ملل سپس عازم شهر «مدوگوری» در شمال شرقی نیجریه که در صف اول مبارزه با بوکوحرام بوده است، خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار