کرمان؛

دوش آب سرد مفید برای دفع سموم بدن

همیشه می توانید دوش خود را با آب ولرم شروع کنید و سپس آب سرد را جایگزین کنید، حتی فقط می‌توانید چند دقیقه‌ی آخر را با آب سرد دوش بگیرید تا مزایای آن بهره ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،آب گرم باعث می‌شود تا خون به سمت پوستتان به حرکت بیفتد، در حالیکه آب سرد باعث عکس این اتفاق خواهد شد، وقتی با آب سرد دوش می‌گیرید خون به سمت اندام‌های بدن هجوم می‌برد تا آن‌ها را گرم نگاه دارد.

این اتفاق گردش خون شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سموم از بدن شما دفع شود.

گردش خون سالم از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند، همیشه صورتتان را با آب گرم بشویید تا منافذ پوستتان باز شود. منافذ پوست شما باید به خوبی تمیز شوند، اما این هم مهم است که دوباره آن‌ها را ببندید؛ آب سرد این کار را برایتان خواهد کرد.

این کار از چسبیدن چربی و کثیفی‌های محیط به منافذ پوستتان که باعث ایجاد جوش می‌شود، جلوگیری می‌کند.

همچنین باعث منقبض شدن رگ‌های خونی می‌شود، که نتیجتاً پف صورت شما را کاهش داده و مانع از بوجود آمدن سایه‌های تیره می‌شود.

دوش آب سرد کوتاه، «نقطه‌ی آبی» مغز را تحریک می‌کند. بخشی که منبع اصلی نورآدرنالین است، ماده‌ای که به از بین بردن افسردگی کمک می‌کند. همچنین سیستم عصبی ارادی شما را نیز متعادل می‌کند که نه تنها شما را هوشیار نگاه داشته بلکه به شما آرامش بخشیده و استرستان را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار