اسکیت بازان در راه رقابت های جهانی ایتالیا

تیم ملی اسکیت کشورمان به منظور حضور در رقابت های جهانی ایتالیا در اردوی آمادگی به سر می برند.

اسکیت بازان در راه رقابت های جهانی فرانسه به گزارش خبرنگارگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی اسکیت در  رده سنی جوانان و بزرگسالان در 2 بخش بانوان و آقایان  میزبانی به  ایتالیا برگزار می شود. 

دراین دوره از مسابقات تیم ملی اسکیت هاکی بزرگسالان در بخش آقایان برای سومین حضور خود و تیم ملی اسکیت هاکی  بانوان برای نخستین حضور خود عازم این دوره رقابت ها می شوند. در این مسابقات 72 تیم از 31 کشور جهان  در مجموع 1500 اسکیت باز حضور دارند . رقابت های جهانی اسکیت هاکی 2016  به میزبانی  آسیاگو و روانا ایتالیا برگزار می شود.

در بخش اول بانوان ملی پوشان کشورمان  طی روزهای 20 الی 27خرداد ودر بخش  آقایان از  28 خرداد ،عازم این رقابت ها می شوند. ملی پوشان اسکیت هاکی بانوان و آقایان در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر مربیان تیم ملی هاکی تا اعزام به مسابقات جهانی به تمرینات آمادگی خود درآکادمی اسکیت مجموعه ورزشی انقلاب می پردازند. 

تیم ملی اسکیت هاکی کشورمان با حضور در رقابت های آسیایی تاکنون مقام های دوم وسوم آسیا و در بخش بانوان در سالهای حضور خود مقام سومی این رقابت ها را د ر کارنامه خود دارد.

 صدقی: شرایط  برای حضوری پرقدرت محیاست

کاوه صدقی سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی ایران  در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از پایان لیگ برتر سال94 انتخابی لیگ برتر رابه عنوان نخستین انتخاب اسکیت بازان به ارد و تیم ملی در نظرگرفتیم.از همان زمان اردوهای آمادگی تیم ملی اسکیت هاکی آغاز شد. بازیکنان انتخابی تیم ملی  در هر دوره از اردوها  حذف شدند. به طور رسمی اردوهای تیم ملی از فروردین ماه با حضور 20 اسکیت باز برتر آغاز شد و که در نهایت 16 بازیکن به مسابقات جهانی ایتالیا در خرداد ماه اعزام خواهند شد.

اسکیت بازان به صورت متمرکز به جز روزهای 5شنبه و جمعه به تمرینات فشرده خود در 2 نوبت صبح وعصر می پردازند.  تیم ملی اسکیت هاکی با کادر فنی با تجربه و مجربی برای شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا ،اعزام می شوند. سالن آکادمی مجموعه ورزشی انقلاب یکی از سالن های مناسب  به منظور تمرینات  تیم ها ی ملی است و دارای کفپوش استاندارد است. ما در گذشته  کفپوش استانداردی نداشتیم واین مساله باعث بروز  مشکلات زیادی برای ملی پوشان بود.

وی در خصوص ملی پوشان اسکیت هاکی  تصریح کرد:اسکیت هاکی یکی از پرهزینه ترین رشته های ورزشی است.متاسفانه برخلاف تصور جامعه، اسکیت بازان این رشته دارای وضعیت مالی خوبی نیستند و هزینه تجهیزات و دیگر موارد را خودملی پوشان می پردازند. به طور کلی ملی پوشان  به عنوان یک بازیکن تیم ملی در آمدی از این رشته ندارند.بنا براین هنگامی که در اردو تیم ملی حضور دارند ، در بیشتر موارد کار شان را از دست می دهند . این مساله یکی از مشکلات عدیده آنهاست و هرچه به پایان اردو ها و زمان اعزام نزدیک می شویم شرایط سخت تر می شود . خوشبختانه بهترین های اسکیت هاکی کشورمان در تیم ملی حضور دارند.

صدقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه  در این شرایط سخت ، محمدیان رییس فدراسیون اسکیت ملی پوشان  رابه  خوبی حمایت  می کند وبه منظور  بهره گیری از تمامی امکاناتی که در حال حاضر در دسترس است،فدراسیون را به خوبی اداره می کند.به طور مثال   اردو اسکیت بازان که ارزش بیش از یک میلیارد تومان  باید هزینه شود ،با بهره گیری از امکانات بخش خصوصی ،حمایت حامیان مالی ،کمک های مردمی وسایر موارد با بودجه ناچیزی مدیریت  می کند.

تیم ملی اسکیت هاکی حامیان مالی مختلفی دارد ،که در موارد گوناگون  مانند،سالن تمرین ،بلیط،هتل ،تجهیزات ورزشی،تغذیه   حمایت می شوند. ملی پوشان در شرایط سخت به تمرینات فشرده خود می پردازند و امیدوارم با  تلاش های چند ماهه به نتایج خوبی دست یابیم. با تمام توان  سعی داریم به هدف اول در سال  95 که شرکت در مسابقات جهانی ایتالیاست، از سکوی 14 دوره گذشته ارتقا یابیم و جز 10 تیم برتر جهان باشیم.

سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی افزود:ما به مسابقات جهانی ایتالیا به چشم بازیهای تدارکاتی نگاه می کنیم و به دنبال کسب تجربه در این رقابت ها هستیم. هدف اصلی ما حضور خوب و کسب عنوان قهرمانی  یا نایب قهرمانی مسابقات آسیایی را در مهرماه است  که در بخش  بانوان ما یک دوره به مقام سومی و دربخش آقایان به مقام  دومی  در این رقابت ها را در کارنامه خود داریم.

سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی کشورمان در پایان گفت: همه مسایل برای حضوری پر قدرت در عرصه جهانی محیاست امیدوارم به نتایج خوب و قابل قبولی در 2 بخش آقایان و بانوان اسکیت باز به میهن بازگردیم.

وی  در پایان به مسابقات المپیک زمستانی اشاره کرد و از نخستین حضور تیم ملی ایران در این مسابقات خبر داد و گفت:تیم ملی اسکیت روی یخ ،برای نخستین بار در مسابقات المپیک زمستانی 2017 ژاپن در اسفند ماه  شرکت می کند.

صدقی همچنین از اردو مشترک بین تیم ملی و ایرانیا ن مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت:در مسابقات جام جهانی ایتالیا علاوه بر شرکت در مسابقات ،اردویی مشترک  به مدت 3 روز با ایرانیان مقیم خارج از کشور داریم .بازیکنان ایرانی خارج از کشور که به صورت حرفه ای اسکیت هاکی روی یخ   را دنبال می کنند  ، به ما ملحق شوند که بتوانیم با کمک آنها تیم خوب و مشترکی را تشکیل دهیم و برای مسابقات ژاپن با تیمی پر قدرت حضور یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار