اهواز؛

شهدای مدافع حرم مصداق دفاع از مقدسات اسلامی هستند

شهدای مدافع حرم از موارد دنیایی گذشتند چون می‌دانستند در برابر خدا هیچ چیز ارزش ندارد و آنچه که در برابر خدا دارای ارزش است دین، ولایت و انقلاب اسلامی است و آنها مصداق دفاع از مقدسات اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی شهید مدافع حرم که در دارالعلم آیت‌الله بهبهانی برگزار شد، با بیان اینکه این مجلس بسیار با معنویت و باظرافت است، اظهار کرد: این مدرسه علمیه محل نشر فقاهت اهل‌بیت(ع) بوده است.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی،  با بیان اینکه افراد حاضر در این مجلس با عشق و معنویتی برتر خود را سهیم در آن می‌دانند، گفت: هدفی مقدس‌تر از کار برای شهدا و شهیدان وجود ندارد.

آیت‌الله شفیعی با تاكید براینكه قرآن کتاب آسمانی و اولین و آخرین سند ما در دنیا و آخرت است، افزود: یکی از مسائلی که در قرآن کریم در سطحی بسیار عالی مطرح شده شهادت است؛ «وَمَن یطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیهِم مِّنَ النَّبِیینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِیقًا؛ و كسانى كه از خدا و پیامبر اطاعت كنند در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ایشان را گرامى داشته [یعنى] با پیامبران و راستان و شهیدان و شایستگانند و آنان چه نیكو همدمانندآیه ۶۹ سوره نساء.»

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت یعنی در راه خدا عملی را به انجام رساندن و به فرموده امیرمؤمنان برترین مرگ‌ها شهادت است. شهدایی همچون شیخ مصطفی و دیگر شهدا افرادی هستند که در بهترین دوران زندگی عمر خود را در راه خدا داده‌اند؛ اینها آرزوها و آمال خود را رها کردند و فقط به خداوند روی آورند كه تشخیصی درست بوده است.

آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: در هنگام شهادت یک شهید همه به یکدیگر تبریک و تسلیت می‌گویند؛ تبریك از آن جهت که اسلام چنین عاشقان و مریدان شیدایی را تحویل جامعه انسانیت می‌دهد و تسلیت به این دلیل كه این جوانان در شرایط عالی اخلاقیات و معنویت از پای درآمدند. یقیناً در آینده فقط برای شهادت شهیدان به یکدیگر تبریک خواهند گفت و دیگر تسلیت در میان نخواهد بود.

وی ادامه داد: شاد باشند پدران و مادران شهدا که فرزندانشان با این افتخار از دنیا رفتند. شهدای مدافع حرم از موارد دنیایی گذشتند چون می‌دانستند در برابر خدا هیچ چیز ارزش ندارد و آنچه که در برابر خدا دارای ارزش است دین، ولایت و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: شهدای مدافع حرم مقاومت کردند و به شهادت رسیدند تا حریم مقدس حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) مورد خدشه و اهانت قرار نگیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.