آزادسازی الرطبه عراق/ پیام تبریک حیدر العبادی

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ورود ارتش و نیروهای مردمی را به شهر آزاد شده الرطبه تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون العراقیه، «حیدر العبادی،» نخست وزیر و فرمانده کل قوا در عراق ورود ارتش و نیروهای مردمی را به شهر آزاد شده الرطبه تبریک گفت.

همچنین «صهیب الراوی،» استاندار الانبار عراق در مصاحبه با العربیه گفت: آزادسازی شهر الرطبه تحول مهم و راهبردی جنگ با داعش خواهد بود. نیروهای مسلح عراقی پیشروی گسترده ای به طرف شهر الرطبه داشتند و نبرد در این شهر به سرعت پایان خواهد یافت.

الراوی افزود: نیروهای متعددی از جمله سازمان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، ارتش عراق، پلیس محلی و نیروهای داوطلب از عشیره های الانبار در عملیات آزادسازی الرطبه مشارکت دارند. این نیروها از پوشش هوایی هواپیماهای عراقی و ائتلاف بین المللی برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد شهر الرطبه فاصله زیادی با شهر الرمادی دارد و آزاد کردن این شهر به امکانات و بسیج نیروهای زیادی نیاز دارد. نیروهای مسلح عراق پیروزی های زیادی در نبرد الرطبه داشتند و به سرعت در حال پیشروی به طرف این شهر هستند. ما اطمینان داریم نبرد الرطبه به سرعت پایان خواهد یافت.

گروه تروریستی داعش دو سال پیش شهر الرطبه را اشغال کردند. این شهر در غرب استان الانبار و در مسیر راه اصلی اردن و سوریه قرار دارد و هم مرز بودن با این دو کشور اهمیت آن را دو چندان کرده است.

واقعیت این است که اهمیت نظامی شهر الرطبه به عنوان مرکز تجهیز گروه داعش و بهره برداری گروه های افراطی از این شهر برای سازماندهی عملیات نظامی است، اما مهمترین ویژگی آن را می توان گذرگاه های مرزی با کشورهای اردن و سوریه قلمداد کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
به حول قوه الهی اسلام پیروزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا را شکر
آخرین اخبار