مقدار بدهی دولت آمریکا به عربستان پس از 40 سال فاش شد

عربستان حدود 116 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد که در واقع بدهی دولت آمریکا به خاندان سعودی بحساب می آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،   رسانه های بین المللی امروز گزارش دقیقی از ارزش اوراق قرضه دولت آمریکا که توسط عربستان خریداری شده و در واقع بدهی آمریکا به خاندان سعودی تلقی می شود، منتشر کردند.

آن گونه که وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داده است" عربستان تا ماه مارس (اسفند) مالک بیش از 116 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا بوده که این مقدار نسبت به ژانویه 6 درصد کاهش یافته است".

چین مالک 1.3 تریلیون دلار و ژاپن 1.1 تریلیون دلار اوراق قرضه آمریکا هستند.

 با این اطلاعات مشخص می شود راز عقب نشینی دولت آمریکا در برابر تهدید دولت عربستان درباره فروش اوراق قرضه این دولت چه بوده است؛ چندی پیش مقام های سعودی تهدید کرده بودند اگر کنگره آمریکا، عربستان را به هر نحوی در حملات تروریستی 11 سپتامبر دخیل بداند، 750 میلیارد دلار از اوراق قرضه و دیگر دارایی های خود در آمریکا را به فروش می رسانند.

بر اساس آمار وزارت خزانه داری آمریکا میزان اوراق قرضه تحت مالکیت برخی کشورهای عضو اوپک به این شرح است:

عربستان سعودی 116.8 میلیارد دلار، امارات متحده عربی 62.5 میلیارد دلار، کویت 31.2 میلیارد دلار، عمان 15.9 میلیارد دلار، عراق 13.4 میلیارد دلار، قطر 3.7 میلیارد دلار، نیجریه 3.1 میلیارد دلار، بحرین 1.2 میلیارد دلار و الجزایر 0.7 میلیارد دلار.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
الکی نیست که عربستان هرغلطی میکنه آمریکا جیک نمیزنه!!!!!
آخرین اخبار