کاخ سفید: بعید است اوباما قانون مجاز شدن شکایت از عربستان را امضا کند

سخنگوی کاخ سفید گفت: بعید است اوباما قانون مصوب سنا برای ایجاد امکان شکایت از عربستان به علت حمایت از تروریست‌های 11 سپتامبر را قبول و امضا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید دقائقی پس از تصویب قانون مجاز شدن شکایت از دولت‌های حامی تروریسم برای هموار شدن شکایت از عربستان بر سر حوادث 11 سپتامبر، مخالفت اوباما با این قانون را علنی کرد.

سنای آمریکا امروز با اجماع، قانونی را که شکایت از دولت-ملت‌های خارجی حامی تروریسم را مجاز می‌کند، تصویب کرد؛ این مصوبه برای تبدیل به قانون لازم‌الاجرا باید تصویب کنگره و امضای اوباما را داشته باشد.

ارنست در واکنش به این اقدام سنا گفت: حتی تصور اینکه رئیس جمهور این قانون را امضا کند، سخت است
.

«پال رایان» رئیس جمهوری‌خواه این نهاد اما نسبت به احتمال رأی آوردن این طرح ابراز تردید کرد و گفت: فکر می‌کنم باید بیشتر روی این موضوع بررسی شود.

رایان تقریباً با صراحت به بیم اصلی جمهوری‌خواهان از تصویب این طرح یعنی تعقیب قضایی عربستان اشاره کرده و گفت: فکر می‌کنم ما باید با بررسی بیشتر این طرح به این قطعیت برسیم که درباره متحدانمان اشتباه نمی‌کنیم و با این قانون، کسانی را که نباید، گیر نمی‌اندازیم.

15 نفر از 19 تروریست دخیل در حوادث یازده سپتامبر، اتباع عربستان سعودی بودند.



انتهای پیام



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۵
شریک دزد و رفیق قافله ............. آمریکا ترس خودشو داره که عربستان برگرده بگه خودت گفتی اینکارو بکن تا من بهانه داشته باشم به عراق و افغانستان حمله کنم
آخرین اخبار