روسیه در تدمر اردوگاه نظامی ساخته است

ارتش روسیه در نزدیکی شهر تاریخی تدمر که به تازگی از حضور تروریست ها پاک سازی شد، یک اردوگاه نظامی موقت ساخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های نظامی مسکو با تایید ساخت مجتمع موقت مسکونی، اعلام کرده اند که این مجتمع را با کسب مجوز از دولت سوریه ساخته اند.

مقام های یادشده می گویند نیروهای متخصص مین روب در این اردوگاه حضور دارند. یک مقام یونسکو به آسوشیتدپرس گفته است اردوگاه نظامی روسیه با شکل کنونی اش، آسیبی به بافت های تاریخی وارد نخواهد کرد.

تدمر به مدت 10 ماه در اشغال داعش بود. ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای روس توانست این منطقه را در ماه مارس (فروردین) از تروریست ها باز پس گیرد.

نیروهای مین روب روسیه، از زمان آزادسازی تدمر، صدها بمب و مین را در این منطقه کشف و خنثی کرده اند.

'ایگور کوناشنکوف' سخنگوی وزارت دفاع روسیه، با اشاره به اینکه دولت سوریه از جمله وزارت فرهنگ این کشور با برپایی اردوگاه تا پایان عملیات مین روبی موافقت کرده است، یادآور می شود که اردوگاه علاوه بر مجتمع مسکونی موقت، شامل یک بیمارستان صحرایی و یک نانوایی است که هر دو به ساکنان بومی نیز خدمات رسانی می کند.

داعش در مدت 10 ماه اشغال تدمر، پرستشگاه تاریخی 'بِل' که در سال 32 میلادی ساخته شده بود، پرستشگاه چندطبقه بالشَمین که شش ستون بلند داشت و طاق پیروزی که توسط امپراتور روم در بین سال های 193 تا 211 ساخته شده بود را ویران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار