جک لو نقش خود را در مذاکرات هسته ای «کلیدی» دانست!

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد از طریق کار بر روی تحریم های اقتصادی نقش حیاتی در آوردن ایران به میز مذاکره برای گفتگوهای جدی ایفا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا، جک لو در اظهاراتی در دانشکده مطالعات یهودی در نیویورک گفت: وزارت خزانه داری از طریق کار بر روی تحریم های اقتصادی نقش حیاتی در آوردن ایران به میز مذاکره برای گفتگوهای جدی ایفا کرد که در نهایت همانطور که همه شما مطلع هستید منجر به برنامه جامع اقدام مشترک شد.

وی افزود: رئیس جمهور اوباما از همان ابتدا قصد ما را به صورت روشن بیان کرد. آمریکا و شرکای ما در سراسر جهان فقط برای یک هدف تحریم های شدید هسته  ای علیه ایران اعمال کردند: برای این که فشار لازم  را وارد کنند تا ایران را به میز مذاکره آورند و تمام مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را ببندند و به دیپلماسی شانس موفقیت در فضایی بدهند که جایگزین آن مناقشه نظامی به عنوان آخرین گزینه است.

وی در ادامه مدعی شد: ایران متوجه شد فقط در صورتی که گام های مهمی برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای خود بردارد، تحریم های خاصی برداشته خواهد شد. توافق ایران کاری را انجام داد که بسیاری فکر می کردند غیرممکن است و آن بستن همه راههای دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

لو یادآور شد: آنچه که اهمیت دارد این است که ما همزمان همانطور که به ایرانی ها گفته بودیم این کار را انجام می دهیم، همه تحریم های اعمال شده علیه حمایت ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر، فعالیت های برهم زننده ثبات در منطقه و برنامه موشک بالستیک را حفظ کرده ایم.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: زمانی که ایران بر سر تعهدات خود باقی ماند و همه مسیرها برای تسلیحات هسته ای را مسدود کرد، لازم بود ما نیز بر سر تعهدات خوبی باقی بمانیم و ما این کار را با لغو تحریم های مرتبط با هسته ای همانطور که وعده داده بودیم، انجام دادیم و رهنمود های روشنی درباره تحریم هایی که کاهش می یابند و تحریم های که سرجای خود باقی می مانند،ارائه کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار