راهنمای خرید سرویس خواب

آیا سرویس خواب ام دی اف خوب است یا ملامینه؟ چرا بعضی سرویس خواب ها اینقدر ارزان و برخی اینقدر گران هستند، دوام سرویس خواب مهم است یا زیبایی آن؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر قصد خرید سرویس خواب دارید ممکن است برای شما سوالاتی پیش آمده باشد و اگر از واژه های تخصصی صنعت چوب بی اطلاع هستید و نمی خواهید وقت خودتان را با واژه ها و جزییات بی مورد تلف کنید، در اینصورت در جای درستی هستید. با ما همراه باشید تا انواع جنس ها، قطعات، نحوه مقایسه کیفیت دو سرویس خواب و چندین موضوع دیگر را با هم بررسی کنیم.

جنس و متریال استفاده شده

شاید اولین و مهمترین عامل در انتخاب یک سرویس خواب جنس آن باشد. سرویس خواب های موجود در بازار ایران عموما از 4 ماده ساخته می شوند. فلز، ورق ملامینه، ورق ام دی اف (MDF) و چوب. به طور خیلی خلاصه سرویس خواب چوبی از ام دی اف گرانتر است و سرویس خواب با جنس ام دی اف از ملامینه گرانتر است. در آخر نیز سرویس خواب فلزی قرار میگیرد. اما این چهار جنس به زبان ساده چه هستند و چرا اختلاف قیمت دارند؟

سرویس های فلزی عموما از جنس آهن هستند و تقریبا همه قسمت های آنها از فلز ساخته می شود. این سرویس ها دارای قسمت های معمول یک سرویس خواب هستند اما به اندازه محصولات چوبی دارای ظرافت نیستند و صرفا برای مواردی که از نظر بودجه در تنگنا باشید توصیه می شوند.

همانطور که اشاره شد ام دی اف و ملامینه ورق هستند.

جنس و متریال چوب


کلا ورق های چوبی مورد استفاده در مصنوعات چوبی دارای یک مغر و یک روکش هستند. ملامینه یک ورق می باشد که خرده های چوب با چسب مخصوصی به هم آمیخته و مخلوط شده اند و یک روکش زیبا بر روی آن پرس می شود تا هم زیبایی به همراه داشته باشد و هم مقاوت ورق بیشتر شود. در واقع می توان گفت مغز ورق ملامینه مانند نئوپان از خرده چوب تهیه شده (که البته نسبت به نئوپان دارای تفاوت های می باشد و مغیز ورق ملامینه از نئوپان با مرغوب تر است) و معمولا توسط یک لایه با طرح چوب یا دیگر طرح ها که در برابر خط و خش های معمولی مقاوم هستند روکش می شود.

نوع مرغوبتر از ورق ملامینه، ورق های ام دی اف هستند. مغز این ورق بسیار فشرده می باشد و مانند ورق ملامینه یک روکش بر روی آن قرار داده می شود. اگر بخواهیم این دو جنس را با هم مقایسه کنیم میتوانیم بگوییم که اولا ملامینه از نظر قیمتی ارزانتر از MDF است. ثانیا ملامینه در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و در صورتیکه در معرض رطوبت باشد باد کرده و از حالت طبیعی خود خارج می شود. به همین دلیل است که در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه، برای تولید کابینت از MDF استفاده می شود نه ملامینه. ثالثا در عموم اوقات (تاکید می شود معمولا، نه همیشه!) محصولات ام دی اف از مرغوبیت بالاتری نسبت به محصولات ملامینه برخوردار هستند. این مرغوبیت کاملا قابل تشخیص است که در ادامه نحوه بررسی آن را به شما آموزش خواهیم داد.

البته انواع مختلف ورق ام دی اف و ملامینه در بازار قابل دسترس است. در بین هر کدام امکان انتخاب و بکار بردن ورق های مرغوب یا نا مرغوب وجود دارد و تنها ملامینه یا ام دی اف بودن نمی تواند دلیل بر کیفیت یا عدم کیفیت یک جنس باشد.

نکته قابل توجه دیگر روکش های مختلف ورق ها هستند. اگر بخواهیم به ساده بودن راهنما پایبند باشیم باید عرض کنیم که می توان روکش ها را به دو دسته هایگلاس و معمولی تقسیم کرد. تفاوت این دو دسته در براق بودن روکش های هایگلاس است. روکش های هایگلاس براق بوده و منعکس کننده نور می باشند (و قیمت محصولاتی که از روکش هایگلاس در آنها استفاده شده باشد مقداری گرانتر می باشد).


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
زوفا چوب
۲۲:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
آخرین اخبار