فومنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از دست دادن لاریحانی خطای استراتژیک برای اصلاح طلبان است

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات گفت: اصلاح طلبان نباید لاریجانی را در این برهه از زمان از دست بدهند ،چرا که به منزله خطای استراتژیک است.

محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتقاد از عدم حضور زنان در ترکیب هیئت رئیسه فراکسیون امید در مجلس دهم، اظهار داشت: عدم حضور بانوان در این هیئت رئیسه با روح شعار احترام به حقوق زنان در تضاد است.

وی ادامه داد: باید در هیئت‌ رئیسه‌فراکسیون امید 2 الی 3 نماینده زن حضور می‌یافتند و این یک نقض بزرگی است که در هیئت رئیسه فراکسیون مذکور حق زنان تضییع شده است.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات همچنین با اشاره به ریاست آینده کرسی مجلس دهم، اظهار داشت: اصلاح طلبان میانه رو همواره به دنبال این هستند که فردی توانمند را به عنوان ریاست مجلس دهم  انتخاب کنند بر این اساس همواره بر این امر تأکید دارند که اگر علی لاریجانی رئیس مجلس شود به نفع دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه چالش بوجود آمده در مجلس نهم با مدیریت صحیح لاریجانی حل شد، تصریح کرد: لاریجانی  اعتدال گراست  و همواره حامی جناح‌های مختلف کشور بوده، بنابراین  اصلاح طلبان خواهانند که 1 الی 2  دوره لاریجانی رئیس مجلس دهم باشد تا تجربیات خود را به نمایندگان و هیئت رئیسه جدید انتقال دهد.

فومنی ضمن تمجید از محمدرضا عارف نیز گفت: وی فردی با شخصیت و بزرگوار است و باید در کسب قوانین نوین همگام با لاریجانی باشد، متأسفانه امروز افرادی افراطی از بیرون شرایطی را فراهم می‌کنند تا مجلس دهم  به چالش کشیده شود و این امر خطری برای جریان اصلاحات است.

وی با تأکید براینکه نمایندگان اصلاح طلب نباید تحت تأثیر عوامل تندرو بیرونی قرار بگیرند، اظهار داشت: با تحریک افراد تندرو مجلس ششم دوباره شکل می‌گیرد بر این اساس  اگر عارف رئیس مجلس شود دوره ریاست جمهوری روحانی 4 ساله خواهد شد و بعنوان یک خطر می‌تواند دولت را تهدید کند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با تأکید براینکه اگر لاریجانی رئیس مجلس دهم شود  دوره 4 ساله دولت روحانی ارتقا می‌یابد، اظهار داشت: اصلاح طلبان نباید لاریجانی را در این برهه از زمان از دست بدهند ،چرا که به منزله خطای استراتژیک است براین اساس اگر مجلس تندرو شود مشکلات زیادی برای کشور و دولت ایجاد خواهد کرد.

فومنی با اشاره به دوران اصلاحات خاطرنشان کرد: در این دوره فضا رادیکالی شد و احمدی نژاد بر کرسی قوه مجریه تکیه زد، براین اساس  اگر بقای دولت روحانی را می‌خواهیم لاجرم باید در ریاست مجلس  دهم به لاریجانی تکیه کرده و به وی رأی دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار