اصفهان؛

هفته میراث فرهنگی بهانه ای برای قدرشناسی میراث کاشان

هفته میراث فرهنگی کمک شایانی به شناخت بهتر میراث غنی و فرهنگی شهرستان کاشان می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان اظهار داشت:کاشان در سایه همدلی و همفکری می تواند به یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

محسن جاوری گفت:شهرستان کاشان با بیش ازهزار و 600 اثر تایخی شناسایی شده و 317 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور و همچنین ثبت حدود12 اثر میراث معنوی در فهرست میراث ناملموس کشور یکی از شهرهای نمونه در این زمینه است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان تصریح کرد: وجود3 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو باغ موزه فین،مهارت های سنتی در بافت فرش کاشان و آئین سنتی- مذهبی قالیشویان مشهد اردهال گواهی بر این مدعاست.

محسن جاوری اظهار داشت: دریافت 12 مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان صنایع دستی کاشان در رشته های زری بافی،مخمل بافی،شعربافی،زیلو بافی،سفالگری از دیگر افتخارات این شهر بزرگ و متمدن تاریخی است.

ویژگی های اقلیمی و فرهنگی و تاثیر شهرستان کاشان درپاره ای از رویدادهای بزرگ اجتماعی وسیاسی کشوردر دوران مختلف وظهور وپرورش صدها شخصیت علمی و اد بی به علاوه وجود گویش های زبانی متعدد در روستاها و شهرهای اطراف کاشان، ضرورت و شناخت بیشتر این منطقه را به صورت علمی و کارشناسانه انکار ناپذیر می کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار