طراحی موشک قاره‌پیمای روسی برای نفوذ به آمریکا و ناتو+ عکس

روسیه یک موشک بالستیک قدرتمند را برای مقابله با سامانه ضد موشکی آمریکا طراحی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بیزنس‌اینسایدر، روسیه در حال آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیمای بسیار قدرتمند است که می‌تواند هر هدفی را در آمریکا و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) نشانه بگیرد و نابود کند. این موشک کلاهک‌هایی دارد که قادرند به هر سامانه دفاع موشکی نفوذ کنند.

 ژنرال «سرگئی کاراکایف،» فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد موشک جدید «آر‌اس 28 سارمات» را به پایگاه‌های هوایی «دومباروسکی» و «اُزهُرُسکُگو» منتقل کند. پایگاه اول در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری قرار دارد و پایگاه دوم در استان اورنبورگ است. این دو پایگاه بهترین موقعیت را برای شلیک موشک به آمریکا و کشورهای عضو ناتو از جمله آلمان، فرانسه یا انگلیس دارد.

به گفته مقامات روسی آر‌اس 28 سارمات تا سال 2018 آماده بهره‌برداری می‌شود. این موشک احتمالاً جایگزین «اس‌اس18 آی‌سی‌بی‌ام» می‌شود. اتحاد جماهیر شوروی سابق این موشک را برای نخستین بار در سال 1977 به کار گرفت. قدرت تخریب تنها یکی از کلاهک‌های اس‌اس18، بیست برابر بمب هیروشیما است. این موشک به طور ویژه برای تخریب سیلوهای موشک بالستیک قاره‌پیما آمریکا و دیگر مواضع خطرناک طراحی شده بود.

اطلاعات فنی این موشک به طور دقیق در دست نیست؛ با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که این موشک از سوخت مایع استفاده می‌کند و سوختگیری آن دو مرحله‌ای است. محدوده عملیاتی موشک مذکور 6200 مایل و وزن آن حدود 220 هزار پوند است. همچنین آراس28 سارمات قادر به حمل 12 کلاهک سنگین است. گزارش‌ها نشان می‌دهد طراحی کلاهک‌های این موشک به شکلی است که با سامانه ضد موشکی آمریکا مقابله کند.

کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد اقدامات امنیتی را برای مقابله با سامانه ضد موشکی آمریکا که در رومانی مستقر شده است، در نظر خواهد گرفت.


آراس28 سارمات

طراحی موشک قاره پیما روسی برای نفوذ به آمریکا و ناتو+ عکس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
روسیه زیرک وصبوره واین سنگ بزگ آمریکا علامت نزدنه والا مثل روسیه نیازی نداشت برای مهارموشکهای حریفش تااونوردنیا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر من قبل از اینکه خیلی دیر بشه باید روسیه ناتو رو نابود کنه و نزاره بیش از این قدرت بگیره وگرنه خطر جدی برای روسیه بوجود میاره پس حمله بهتر از دفاعه و گرنه از روسیه بعدا فقط یه اسم میماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
نه جدا کدوم موشک بالستیک قاره پیمایی هست که آمریکا بتونه تو رادار داشته باشدش؟!!!!!!
آخرین اخبار