فری بیکن بررسی کرد:

تلاش سازمان امنیت ملی آمریکا برای پرونده‌سازی علیه ولادیمیر پوتین

سازمان امنیت ملی آمریکا با پرونده‌سازی به دنبال ایجاد رابطه‌ای میان ولادیمیر پوتین با سرکرده مافیای سن‌پترزبورگ است.

ان.اس.ای در پی کشف فسادمالی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت فری بیکن در مطلبی نوشت: سازمان امنیت ملی آمریکا موسوم به ان.اس.ای از سال 2002 به جمع‌آوری اطلاعات علیه رئیس بزرگ‌ترین باند جرائم سازمان‌یافته روسیه پرداخته است تا از این طریق علیه ولادیمیر پوتین و ارتباط رئیس‌جمهور روسیه با گروه‌های جنایی روسیه پرونده‌سازی کند.

سازمان امنیت ملی آمریکا از بهار سال 2003 (1381) اقدام به جاسوسی الکترونیکی از تماس‌های ولادیمیر کومارین، تاجر مطرح سن‌پترزبورگ و رئیس سندیکای تامبوف کرد. جزئیات جاسوسی این سازمان هفته گذشته در قالب خبرنامه طبقه‌بندی‌شده سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر شد.

سخنگوی سازمان امنیت ملی آمریکا در ارتباط با انتشار این پرونده گفت: هدف دولت آمریکا از جاسوسی الکترونیکی ولادیمیر کومارین کشف ارتباط بین رئیس سندیکای تامبوف در سن‌پترزبورگ و "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور کنونی روسیه در اواسط دهه 1990 بود. پوتین در آن زمان معاون شهردار سن‌پترزبورگ بود.

این سند با برچسب "TS/SI" یکی از اسناد فوق محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا بود که ادوارد اسنودن، کارمند سابق این سازمان در کنار بیش از یک‌میلیون و 700 هزار سند محرمانه دیگر، آن را افشا کرد.

در بخشی از این مطلب آمده است، سازمان امنیت ملی آمریکا در تاریخ 5 مه 2005 (1383)، گزارشی درباره اهداف این سازمان از استراق سمع الکترونیکی منتشر کرد. به عقیده مقامات این سازمان، با استراق سمع الکترونیکی، بدون نیاز به شماره شخص موردنظر، امکان دسترسی به تماس‌ها و محتوای تماس‌های رؤسای سازمان‌های جنایی وجود داشت. یکی از این افراد ولادیمیر کومارین تاجر و رئیس اتحادیه تامبوف بود. در گزارش جدید سازمان امنیت ملی آمریکا، به نتایج جاسوسی ارتباط احتمالی رئیس مافیای سن‌پترزبورگ با پوتین اشاره نشده است.

پوتین یک افسر سابق کا.گ.ب روسیه بود که در سال 2000 به مدت 8 سال بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد. وی بار دیگر در سال 2012 موفق به جلب آرای مردم روسیه شد و به ریاست جمهوری روسیه بزرگ رسید و از آنجا بود که سیاست‌های مخالف غرب را اتخاذ کرد.

سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 2002 به درخواست برخی از مقامات آلمانی به جمع‌آوری اطلاعاتی از ولادیمیر کومارین و احتمال ارتباط وی با رئیس‌جمهور روسیه پرداخت. 9 تن از اعضای یک شرکت آلمانی نیز به پول‌شویی 18.5 میلیون دلاری برای اتحادیه به‌ظاهر مردمی تامبوف روسیه متهم شدند. این سازمان پس از مدتی مدعی شد پوتین از سال 2000 در این اتحادیه عضویت داشته و از طریق ارتباط با رئیس مافیای سن‌پترزبورگ به ثروت کلان نامشروعی دست‌یافته که بخش عمده آن به‌وسیله قاچاق غیرقانونی مهاجران به اروپا، اخاذی، فروش مشروبات الکلی و قاچاق خودرو تأمین‌شده است.

این سازمان مدعی شد: رشد کسب‌وکار پوتین و هم‌پیمانانش درنهایت به انباشته شدن ثروت 28 میلیارد دلاری وی در بانک‌های فنلاند و لیختن‌اشتاین منجر شد.

کومارین بعدها نام خود را به بارسوکوف تغییر داد و فعالیت خود را درزمینهٔ مسکن از سر گرفت. او در سال 2009 به اتهام جرایم سازمان‌یافته به 14 سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار