کرمان؛

قاچاق خرد را بجای قاچاق عمده تنبیه نکنیم

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: تازمانی ازمبادی ورودی قاچاق عبور می کند، نباید با واحدهای صنفی که شاید یکی از هزاران جنس آنان از این نوع کالا باشد برخوردی شود.

قاچاق خرد را بجای قاچاق های عظیم تنبیه نکنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف جعفری گفت: برنامه ای درنیروی انتظامی برای عدم همکاری بین اماکن با اتاق های اصناف بود که خوشبختانه در کرمان این مشکل وجود ندارد وهمکاری خوبی بین نیروی انتظامی با اتاق اصناف وواحدهای صنفی هست.

وی افزود:ماپیشنهاد کردیم درخصوص واحدهای کارگری زیر10نفر قانون بیمه تامین اجتماعی را اجباری نکنند والا کسی برای جلوگیری از پرداخت پاداش های بزرگ وبیش از سرمایه اش زیربار ایجاد شغل نمی رود.

جعفری اظهار کرد: به طور مثال یک واحد آپاراتی شاید کل سرمایه اش دو میلیون نشود ولی درپایان سال باید پاداش تاید شده اداره کار را به کارگرش بدهد که در توان این واحد نیست در نتیجه به تعداد کمی کارگر رضایت می دهد.
 
رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: در خصوص مقابله با قاچاق نیز برخوردها اشتباه است درمبادی ورودی به راحتی این حجم کالا وارد میشود اما در استانی مانند کرمان واحد لاستیک فروش ما را به سبب داشتن دو حلقه لاستیک از نوع قاچاق تنبیه می کنند که منصفانه نیست.

وی قانون ارزش افزوده را نیز دردسری برای صنف طلا وجواهر دانست وگفت: خیلی از واحدهای این رسته صنفی عملا نگران اجرای این قانون هستند زیرا اصل سرمایه را به خطر می اندازد.

وی از خروج صنایع آلاینده کرمان به خارج از شهر در صورت اختصاص زمین دولتی خبرداد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار