فصل جدید همکاریهای صنعتی با کرواسی با تولید مشترک

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:ایران توانمندی خوبی در صنعت و تجارت دارد که فرصتی برای آغاز همکاریهای مشترک صنعتی و بازرگانی با دیگر کشورها از جمله کشور کرواسی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت زاده بعد از ظهر امروز در همایش تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: حضور هیات اقتصادی کرواسی در جمهوری اسلامی ایران آغاز خوبی برای بهبود و ارتقای روابط دو کشور است.

وی گفت: دو کشور ظرفیت های خوبی در زمینه اقتصادی دارند اما تاکنون از آنها استفاده نشده است که امیدوارم سفر این هیات سطح روابط را ارتقا دهد.

نعمت زاده ادامه داد: در جایگاه دولت جمهوری اسلامی قول می دهیم برای توسعه روابط دو کشور هرگونه همکاری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد روابط دو کشور در زمینه تجاری و همکاری های فنی و مهندسی باید ارتقا یابد.

بر اساس این گزارش محمد رضا نعمت زاده  صبح امروز در دیدار با وزرای اقتصاد ، کارآفرینی و صنایع دستی  کشور کرواسی گفت: سیاست صنعتی ما براین است که با کشور کرواسی سرمایه گذاری مشترک صنعتی داشته و به تولید مشترک چه در ایران و چه در کرواسی  دست یابیم و مابقی محصولات خود را صادر نماییم که لازمه آن در ابتدا معرفی توامندیهای صنعتی و همکاری و آشنایی شرکتهای همتای دو کشور با یکدیگر است.

وی در ادامه با بیان اینکه در اکثر تولیدات صنعتی  دارای برند هستیم ؛ افزود : در رشته های صنعتی نظیر: خودروسازی، قطعه سازی ،صنایع غذایی ، دارو سازی ، آرایشی و بهداشتی ؛ پلاستیکی ، تجهیزات و لوازم خانگی صنایع معدنی نظیر : کاشی ، سرامیک و سیمان ؛  مخابرات ،صنایع پتروشیمی تجارب خوبی داریم .

نعمت زاده در ادامه یادآور شد : پیشنهاد من این است که قبل از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ، نماینده ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به کرواسی معرفی شود  همچنین می بایست نقشه راه حداقل دوساله ای برای گسترش روابط صنعتی و تجاری  بین ایران و کرواسی تدوین شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه به دلیل تحریم های گذشته، سطح همکاری ایران و کرواسی بسیار پایین است ، گفت: امید دارم با رفع موانع بانکی  وپیوستن ایران به ‌W.T.O  این سطح به ارتقاء مطلوبی برسد.

برپایه این گزارش؛ « دار کوهرت » وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی گفت: پیشنهاد دارم سالانه در دو نوبت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و کرواسی برپا شود همچنین همکاری بین شرکتهای بازرگانی  و کارگاه های صنایع کوچک و متوسط دو کشور ایجاد و گسترش یابد.

وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی یادآور شد : زمینه های همکاری صنعتی ما با ایران می تواند در رشته های صنعتی همانند: صنایع غذایی ، کشاورزی ، الکترونیک همچنین  کشت محصولات کشاورزی و تورسیم باشد.

دار کوهرت در ادامه گفت: کشور کرواسی وارد کننده نفت، گاز ، پلی اتیلن  و سایرمحصولات پتروشیمی است که ایران می تواند یکی ازمقاصد وارداتی ما باشد.

در ادامه این دیدار ؛ « تومیسلاویچ» وزیر اقتصاد کرواسی نیز گفت: ما برای گسترش روابط تجاری و رفع موانع آن به ایران آمده ایم و باید سطح مبادلات تجاری خود را از وضعیت کنونی ارتقاء دهیم .

انتهای پیام/
برچسب ها: کرواسی ، صنعت ، معدن ، نعمت زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار