داعش مسئولیت سقوط هواپیمای مصری را به عهده گرفت/ تکذیب کشف لاشه هواپیما از سوی یونان+تصاویر خدمه پرواز

گروه تروریستی داعش مسئولیت سقوط یک فروند هواپیمای مصری با 66 سرنشین را که گفته می شود لاشه آن در جنوب مدیترانه کشف شده، به عهده گرفت.

ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر در حریم هوایی آتنبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای ایرباس A-320 مصر متعلق به شرکت "اجیپت ایر" که از فرودگاه شارل دوگل پاریس با پنجاه و شش مسافر و ده خدمه پرواز (سه نیروی امنیتی و 7 خدمه) عازم قاهره بود، خبر داد. پیشتر رسانه ها از حضور 59 مسافر به همراه 10 خدمه پرواز در این هواپیما سخن گفته بودند. گفته می شود در میان مسافران یک کودک و دو نوزاد نیز حضور داشته اند.

همچنین حساب توییتری شرکت اجیپت ایر اعلام کرد این هواپیما پس از ورود به آسمان مصر و پس از گذشت ده مایل از رادارها ناپدید شد.

اين در حالي است كه برخي منابع می گویند هواپیما 80 مایل پیش از ورود به حریم هوایی مصر ناپدید شده است. 

دیلی میل اعلام کرد این هواپیما در ساعت 11 شب چهارشنبه به وقت محلی، پاریس را به مقصد قاهره ترک کرده بود. 

همچنین الجزیره گزارش داد هواپیماهای امداد و نجات نیروی هوایی مصر در حال بازرسی محل ناپدید شدن هواپیما هستند.

همچنین اسکای نیوز به نقل از برخی مقامات مصر اعلام کرد آخرین تماس میان مقامات یونان و هواپیما ده دقیقه پیش از ناپدید شدن صورت گرفته است.

 الجزیره نیز در خبری فوری اعلام کرد خلبان این هواپیما 6275 ساعت تجربه پروازی داشته که از این مقدار، 2101 ساعت آن با همین نوع هواپیما (ایرباس A-320) بوده است.

یونان یافتن قطعات هواپیمای ناپدید شده مصری را تکذیب کرد

منابع نظامی یونان این خبر را که این کشور قطعاتی به رنگ هواپیمای ناپدید شده مصری را در حال شناور بر روی آبهای دریای مدیترانه یافته است، تکذیب کردند.

سفیر مصر در پاریس گفته بود، مقام های یونانی به سفارت مصر در آتن اعلام کرده اند که قطعات سفید و آبی همرنگ شرکت هواپیمایی مصر را در حال شناور در دریا، یافته اند.

در همین رابطه سخنگوی ارتش یونان گفت: ما چنین اجسامی را پیدا نکرده ایم. منابع نظامی یونان روز پنج شنبه گفته بودند تعدادی اجسام شناور را در فاصله 230 مایلی جنوب جزیره «کرت» یافته اند که شامل قطعاتی پلاستیکی به رنگ سرخ و سفید و نیز چند جلیقه نجات است.

داعش مسئول سقوط هواپیمای مصری

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت سقوط هواپیمای مصری را برعهده گرفته است.


روسیه: علت سقوط هواپیمای مصری تروریستی است

مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه تأکید کرد، دلیل حادثه سقوط هواپیمای مصری احتمالا تروریستی است.

"الکساندر پورتنیکوف" روز پنجشنبه گفت: متأسفانه امروز حادثه دیگری برای هواپیمای شرکت هواپیمایی مصر اتفاق افتاد، و به احتمال زیاد یک اقدام تروریستی دلیل کشته شدن 66 سرنشین این هواپیما است.

روسیا الیوم تأکید کرد که پورتنیکوف از همه طرفها به ویژه همپیمانان اروپایی خواست اقدامات مشترک و لازم را برای شناسایی عاملان این فاجعه اتخاذ کنند.

احتمال تروریستی بودن حادثه

اسکای نیوز نیز در خبری فوری به نقل از وزیر هواپیمایی مصر اعلام کرد دلیل سقوط هواپیما، به احتمال زیاد حمله تروریستی بوده و اشکال فنی، احتمالی ضعیف است.‎

سی ان بی سی به نقل از هواپیمایی مصر اعلام کرد تعداد سرنشین هواپیما 66 نفر بوده و تعداد 69 نفر که پیشتر اعلام شد صحیح نیست.

کشف لاشه هواپیمای مصری در جنوب دریای مدیترانه

تلویزیون یونان از کشف لاشه هواپیمای مسافربری مصر در جنوب جزیره "کارباثوس" خبر داد.

پایگاه خبری "العهد" در خبری فوری به نقل از تلویزیون یونان اعلام کرد لاشه هواپیمای مصری که از ساعات آغازین صبح امروز ناپدید شده بود، در جنوب جزیره "کارباثوس" واقع در جنوب دریای مدیترانه یافت شده است.

المیادین: مقامات مصری اطمینان دارند هواپیمای ناپدید شده، در دریای مدیترانه سقوط کرده است

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود در مصر اعلام کرد: مقامات هواپیمایی مصر اطمینان دارند که هواپیمای ناپدید شده، در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

المیادین نیز به نقل از برخی منابع در برج مراقبت فرودگاه قاهره اعلام کرد: هواپیما هیچ درخواست کمکی پیش از ناپدید شدن خود ارسال نکرده بود. 

رسانه های مصر می گویند آخرین باری که این هواپیمای مصر رصد شد، داخل حریم هوایی آتن بوده است. ارتش مصر اعلام کرده است یونان نیز در جستجوی این هواپیمای ناپدید شده در دریا مشارکت می کند.

نخست وزیر مصر برای پیگیری ناپدید شدن هواپیمای مصری وارد فرودگاه شده است

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری گزارش داد:  سرنشینان هواپیمای ناپدید شده مصری، اتباع مصر، سعودی، انگلیس، فرانسه و عراق بوده‌اند.

نخست وزیر مصر برای پیگیری عملیات نجات و ردیابی این هواپیما وارد فرودگاه قاهره شد.

30مصری، 15 فرانسوی و یک تبعه انگلیس در هواپیمای مصری حضور داشتند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: 30 مصری، 15 فرانسوی و یک تبعه انگلیس در هواپیمای ناپدید شده مصری، حضور داشته اند.

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد: اتباعی از 12 کشور در هواپیمای ناپدید شده مصری حضور داشته اند.


جلسه اضطراری دولت فرانسه به ریاست اولاند برای بررسی موضوع هواپیمای مصری

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد: دولت فرانسه برای بررسی موضوع ناپدید شدن هواپیمای مصری جلسه ای اضطراری با حضور فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور  تشکیل داد.

همچنین هواپیمایی مصر اعلام کرد نیروهای مسلح پیامی مبنی بر درخواست کمک از این هواپیما در ساعت 4:26 به وقت مصر دریافت کرده بودند.

تماس اولاند با سیسی

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد مسئولان فرانسه صبح امروز اعلام کردند پاریس هیچ فرضیه ای را در ناپدید شدن هواپیمای مصر که چهارشنبه شب از پاریس عازم قاهره بود، بعید نمی شمارد.

کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد: فرانسوا اولاند با همتای مصری خود عبدالفتاح سیسی تماس گرفت و دو طرف بر همکاری مستحکم در خصوص کشف شرایط ناپدید شدن هواپیما در سریعترین زمان ممکن به توافق رسیدند.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرد: نمی توان هیچ فرضیه ای را در خصوص علل ناپدید شدن این هواپیما بعید دانست

شبکه اسکای نیوز عربی نیز در خبری فوری اعلام کرد نیروهای مسلح مصر دریافت هرگونه پیام مبنی بر درخواست کمک را از هواپیمای ناپدید شده رد کردند. پیشتر هواپیمایی مصر اعلام کرده بود نیروهای مسلح مصر پیامی مبنی بر درخواست کمک دریافت کرده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز در خبری فوری به نقل از یک منبع هوانوردی یونان اعلام کرد هواپیمای ناپدید شده مصری نزدیک جزیره یونانی کارپاتوس سقوط کرده است. 

نخست وزیر مصر: احتمال عملیات تروریستی را در ناپدیدشدن هواپیمای مسافربری رد نمی کنیم

"شریف اسماعیل،" نخست وزیر مصر، درخصوص سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری این کشور که بامداد امروز در مسیر پاریس - قاهره ناپدید شد، موضع گیری کرد و گفت: احتمال عملیات تروریستی در ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری را بعید نمی دانیم.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، در پی سقوط هواپیمای مصری، شورای امنیت ملی این کشور به ریاست "عبدالفتاح سیسی،" رئیس جمهور مصر، تشکیل جلسه فوری داد.

هواپیمای مسافربری مصر با 66 سرنشین از جمله 56 مسافر ؛ 3 نیروی امنیتی و 7 کادر پروازی 10 دقیقه پس از اخرین تماس با برج مراقبت پرواز از فرودگاه پاریس به سمت فرودگاه قاهره، در آسمان مصر از صفحه رادار محو شد. 

ارتش مصر نیز در این خصوص در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: هیچ گونه پیامی مبنی بر درخواست کمک از هواپیمای مسافربری دریافت نکرده است.

کارشناسان معتقدند که ناتوانی خلبانان هواپیما برای ارسال پیام کمک بیانگر این است که حادثه ای اضطراری رخ داده است.

شرکت هواپیمایی مصر همچنین اعلام کرد: همه اطلاعاتی که بامداد امروز از علل ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر منتشر شده است، اشتباه است.

این شرکت در بیانیه خود با بیان این که هنوز دلایل ناپدید شدن این هواپیما مشخص نیست، یادآور شد: امیدواریم که در شرایط فعلی، از گمانه زنی خودداری شود، ‌چرا که همه تحولات را با جزئیات کامل در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.

ازسوی دیگر، "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، در تماس تلفنی با "عبدالفتاح سیسی" از همکاری نزدیک پاریس و قاهره برای مشخص شدن علل ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصری خبر داد.

همچنین "مانوئل والس،" نخست وزیر فرانسه، گفته است: ما هیچ فرضیه ایی را درخصوص ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصری بعید نمی دانیم.

دولت فرانسه همچنین از تشکیل واحد بحران در فرودگاه شارل دوگل پاریس پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مصر که صبح امروز پنجشنبه از پاریس پایتخت فرانسه به سمت قاهره در حرکت بود ؛ خبر داد. 

شرکت هواپیمایی مصر ملیت مسافران هواپیمای ناپدید شده را 30 مصری ، 15 فرانسوی، دو عراقی، یک کویتی، یک عربستانی، یک سودانی، یک چادی، یک پرتغالی، یک الجزایری ؛ یک کانادایی، یک بلژیکی و یک انگلیسی اعلام کرده است.

هواپیمای ایرباس 320 پرواز شماره MS804 از فرودگاه شارل دوگل پاریس به سمت فرودگاه قاهره در حرکت بود که در سال 02:45 دقیقه به وقت قاهره از صفحه رادار محو شد.

این هواپیما در ارتفاع 37 هزار پایی پس از ورود به آسمان مصر در فاصله 10 مایلی از صفحه رادار محو شد. خبرگزاری رویترز گزارش داد وزرای خارجه مصر و فرانسه در خصوص پیامدهای هواپیمای ناپدید شده مصر گفتگو کردند.

همچنین رویترز به نقل از نخست وزیر مصر اعلام کرد: نمی توان عامل تروریستی را در خصوص ناپدید شدن هواپیمای مصری بعید شمرد.

براساس نشانه های اولیه بمب عامل سقوط هواپیما است

سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که یک بمب دلیل سقوط هواپیمای خطوط مسافربری مصر است.

هیچ قطعه ای از هواپیمای مصری پیدا نشده است

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از «شریف فتحی،» وزیر هواپیمایی مصر اعلام کرد هیچ قطعه ای از هواپیمای مصری که در پرواز بین پاریس و قاهره ناپدید شد، پیدا نشده است.

فتحی در نشستی خبری گفت : هنوز هیچ قطعه ای از این هواپیما پیدا نشده است.

وی افزود : تا زمان پیدا شدن لاشه این هواپیما از واژه هواپیمای ناپدید شده استفاده می کنم حتی اگر فرضیه سقوط قوی باشد.



ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر در حریم هوایی آتن/ تماس رئیس جمهور فرانسه با همتای مصری خود
خلبان هواپیمای ناپدید شده


ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر در حریم هوایی آتن/ تماس رئیس جمهور فرانسه با همتای مصری خود
یکی از خدمه پرواز


ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر در حریم هوایی آتن/ تماس رئیس جمهور فرانسه با همتای مصری خود
دستیار خلبان- محمد احمد ممدوح احمد عاصم


ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر در حریم هوایی آتن/ تماس رئیس جمهور فرانسه با همتای مصری خود
مهماندار هواپیما

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
احتمالا کسانی درذهواپیما بودند که السیسی از آنها خوششان نمی آمد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
مشخصه دوستان. كار كار اسرائيله. دقت كنين ساعت 11:00 پرواز كرده و 66 مسافر و خدمه داشته. آقاي رائفي پور كجايي؟ خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ظرفیت هواپیما 180نفر هست نه سیصد نفر.اتفاقا کار درست رو ما ایرانیا میکنیم که هواپیما با حداکثر ظرفیتش پرواز میکنه،هزینه نگهداری و تعمیر هواپیماهای ایرباس بالاست صرفه اقتصادی نداره که اینهمه پرواز کنه واسه شصت تا مسافر.بعد از چندین بار لندینگ و تیک اف نیاز به تعویض چرخ هاهست با توجه به تحریم بودن ایران باید کاری کرد که هواپیما زود فرسوده نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
واسه چرخاش من راهکار دارم چنتا لاستیک پراید میندازیم زیرش حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کار عربستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
Without a doubt, it is conspiracy theories because can have a positive effect on economy in the world
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
داداش هرچی گفتی خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینقدر که این خارجی ها هواپیما گم کردن، من تو مدرسه پاک کن گم نکردم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من میدونم کاره کیه کاره ادم فضاییاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
I am havapeyma is napadid
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
عجب مهمانداری...کاش منم بودم اونجا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
عجب مهمانداری نوش جانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خخخخخخخخخ...معلومه یه چی پشت پرده اس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
این تازه اول راهه مصره.با عربستان شریک شدن تبعات بدتری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
that is what we called it Conspiracy theory
-
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
what?????
Germany
جواد
۱۱:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقا من خیلی شاخم خیلی زبان بلدم. آی ام شاخ. خخخخخخخخخ
میگه این چیزیه که اسمشو میزاریم تئوری توطئه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
هواپیمای غول پیکر A-320 فقط با 59 مسافر؟ ! معلومه افراد معمولی نبودن پس نقص فنی نیست یا ربوده شده یا زدنش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
300 نفر ظرفیتش هست ولی مثل ما مشکل کمبود هواپیما ندارن که تا ظرفیتش تکمیل نشه پرواز نمیکنن!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ماشالله به تحلیل فی الفور جنابعالی
آخرین اخبار